Efter en resa Göteborg-Skåne kan jag berätta att efter att batteriet tagit slut drar den ungefär 0,65 liter bensin per mil. Inga problem, regenererade tillräckligt med batteri för att smyga ut från parkeringar samt klara mindre köbildningar på el.
Bilen går väldigt fint och stabilt, hög cruisingfaktor. Energimätaren gör att iallafall jag kör försiktigt eftersom man gärna håller sig till el till vardags, vilket förstås bidrar till ett lugn. Med sportläget däremot är den inte alls lugn - 400 hk är inte tråkigt alls.
Laddning hemma med medföljande laddbox-på-kabeln fungerar bra, även om jag skall installera en fast laddbox (Wallbe) inom kort för att kunna ladda med lite högre ström och bättre övervakning.
Hade lite problem med att jag inte fick kontakt med app-butiken och kunde inte ladda ner Spotify, något som dock löste sig i mitten av veckan. Eventuellt finns det någon bugg i styrningen av växellådan - ibland startar bilen med enbart förbränningsmotorn på ettans växel och vägrar växla upp. Felet rapporterat till Volvo, återkommer när jag får återkoppling om detta. Dock lätt att gå runt när det händer; tillbaka till neutralläge och sedan läge B igen så går allt som det skall.
Video orkar jag inte fixa, men filmen på norrmännen i denna tråd var rättvisande