Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1180290
criollover skrev:
rale skrev:Vem får första V90 T8 (S90 T8) ur ordinarie produktion?
Jag hämtade min V90 T8 Inscription Denim Blue i fredags. Fin bil.
Snygg kombination mellan färg, fälg och krom! :-)-)
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1180292
Crankshaft skrev:
criollover skrev:
rale skrev:Vem får första V90 T8 (S90 T8) ur ordinarie produktion?
Jag hämtade min V90 T8 Inscription Denim Blue i fredags. Fin bil.
Ja, jäsiken va fin. Blev du först?

Jag har också beställt denim blue. Fast egentligen hade jag velat ha en en mörkgrönmetallic. Varför görs det inga så'na bilar nuförtiden? Är denna färg verkligen så hopplöst ute?
Pine Grey...
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1180293
Grattis till tee 8 !!
#1180487
Du/ni som har fått v90 t8, är 4 zon klimat standard? Har diskuterats tidigare här på forumet, och undrar eftersom jag inte får välja till det. Och kommer den med dimljus fram?
av Linqid
#1180856
barcusmrandt skrev:Du/ni som har fått v90 t8, är 4 zon klimat standard? Har diskuterats tidigare här på forumet, och undrar eftersom jag inte får välja till det. Och kommer den med dimljus fram?
Dimljus finns inte på T8 av utrymmesskäl, det är för trångt där bakom. Likadant gäller med 4-zonsklimat, får tydligen inte plats pga allt utrymme som krävs i kardantunneln. Lite tråkigt tycker jag, för det plastiga förvaringshålet som är där när man inte har 4-zonsklimat ser riktigt billigt ut medan tvärtom ser riktigt snyggt ut...
#1180882
W.A.P.E. skrev:
Crankshaft skrev:
criollover skrev:Vem får första V90 T8 (S90 T8) ur ordinarie produktion?

Jag hämtade min V90 T8 Inscription Denim Blue i fredags. Fin bil.
Ja, jäsiken va fin. Blev du först?

Jag har också beställt denim blue. Fast egentligen hade jag velat ha en en mörkgrönmetallic. Varför görs det inga så'na bilar nuförtiden? Är denna färg verkligen så hopplöst ute?
Pine Grey...
Attans! Den hade jag velat se som prov i verkligheten. I konfiguratorn ser den ju helt enkelt ....grå ut, men på en del bilder ser den ju riktigt grön (=snygg) ut. Jag vet inte ens om den fanns tillgänglig när jag beställde, eftersom grå inte ens fanns på kartan för mig.

Nåja, det är ju en rent akademisk diskussion, eftersom min bil nu är tillverkad. Bara att gilla läget (som ju faktiskt inte är det sämsta :) ) och Denim Blue är ju också helt ok.
av rale
#1180888
Linqid skrev:
barcusmrandt skrev:Du/ni som har fått v90 t8, är 4 zon klimat standard? Har diskuterats tidigare här på forumet, och undrar eftersom jag inte får välja till det. Och kommer den med dimljus fram?
Dimljus finns inte på T8 av utrymmesskäl, det är för trångt där bakom. Likadant gäller med 4-zonsklimat, får tydligen inte plats pga allt utrymme som krävs i kardantunneln. Lite tråkigt tycker jag, för det plastiga förvaringshålet som är där när man inte har 4-zonsklimat ser riktigt billigt ut medan tvärtom ser riktigt snyggt ut...

Har du en V90/S90 T8:a? Eller gissar du?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13

Jag uppskattar svaren. Försöker planera […]

Nytt rekord i väntetid (i alla fall p&ar[…]

Är ovanligt med ljudmatta i 17" men det […]

Bakfjädrar.

Ja du, det är inte lätt att veta nä[…]