Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1182272
Fick tag på en t8 idag, så här kommer lite fler bilder på mittkonsollen för de som undrar. Tycker ju att det är en klaaar försämring jämfört med vänliga konsollen. Att det är platsbrist förstår jag, men varför var de tvungna att redesigna hela skiten? Gångjärnet till armstödet ser riktigt tacka ut, och det facket bakom där det på de andra sitter ventilationsutblås kunde de bara ha skitit i helt tycker jag. Ser mer premium ut i min gamla Mitsubishi. Men här är bilder iaf.BildBildBildBildBildBildBild
#1182273
Och kan nån som har en svara på vad det här facket är till för? Det ser ju extremt speciellt ut, som om det är designat för ett väldigt speciellt ändamål. Har svårt att förstå vad bara... tog passade ju inte där tex. Nån som vet? Bild Bild
av rale
#1182347
Och varför blankt jalusi? Snyggare med trä...Besparing? Inte färdigdesignad än?

Annan fråga: XC90 T8 är 13 cm kortare än V90 T8. Varför 4-zon i XC90 T8 och inte i V90 T8?
#1182351
rale skrev:Och varför blankt jalusi? Snyggare med trä...Besparing? Inte färdigdesignad än?

Annan fråga: XC90 T8 är 13 cm kortare än V90 T8. Varför 4-zon i XC90 T8 och inte i V90 T8?
För den är högre. Håller med, trä i mittkonsollen var ju riktigt snyggt! Pianolack var inte bara fult (ser riktigt billigt ut) men jävligt opraktiskt! De hade fått bilen idag och den var ju grisig som satan pga att allt i mitten är pianolackat.
#1182352
Måste säga att jag är sjukt besviken och förbannad på Volvo som säljer bilar på bilder som sen inte stämmer när de börjar leverera. Får de ens göra så och är det bara jag som reagerar på det här? Ingen förvaring och ser ut som stryk, när man beställde en bil med bra förvaring och som såg riktigt snygg ut. Kasst Volvo!
av JE Jr
#1182357
barcusmrandt skrev:Och kan nån som har en svara på vad det här facket är till för? Det ser ju extremt speciellt ut, som om det är designat för ett väldigt speciellt ändamål. Har svårt att förstå vad bara... tog passade ju inte där tex. Nån som vet? Bild
Är det inte nyckeln då? Finns det inte ett fack som är märkt med nyckelsymbol i mittkonsollen på de vanliga?
#1182361
JE Jr skrev:
barcusmrandt skrev:Och kan nån som har en svara på vad det här facket är till för? Det ser ju extremt speciellt ut, som om det är designat för ett väldigt speciellt ändamål. Har svårt att förstå vad bara... tog passade ju inte där tex. Nån som vet? Bild
Är det inte nyckeln då? Finns det inte ett fack som är märkt med nyckelsymbol i mittkonsollen på de vanliga?
Nej. Passade inte på det sättet att jag fick intrycket att det var det det var för. Sen så tror jag fortfarande nyckeln har sensor under kopphållaren, eller de kanske inte fick plats med det heller. Sur är jag.
av rale
#1182366
I Volvos egen guide till V90 T8 ser mittkonsolen riktigt bra ut!?

Varför annorlunda i verkligheten?
Bilagor
V90 T8.jpg
I Volvos egen guide till V90 T8 ser mittkonsolen riktigt bra ut!?
V90 T8.jpg (318.77 KiB) Visad 511 gånger
Användarvisningsbild
av titanium
#1182367
Förstår att man valt att lägga större delen av batteripacken i kardantunneln men man borde prioriterat plats för 4-zons klimatanläggningen. En bil i detta prissegment måste ha klimat även i baksätet.
Dessutom ser det ju ut som om det saknas något i panelen för baksätespassagerarna (vilket det alltså också gör).
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 13

Kollat säkringarna under handskfacket? :-) […]

Efter många år på utflykt mellan[…]

Ny tråd här: https://www.jagrullar.se/[…]

Tack för info! Ska beställa nån ve[…]