Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tedted
#1174062
Fläktblåset på maxläge 5/5 tycker jag ger ett mindre blås än vilken annan bil som helst även andra Volvo som en ny V40. Fick uppgift om att maxblås blåser mindre än andra bilar och att det ska vara så.

Vad är er åsikt :?:
av Xanthopteryx
#1174068
tedted skrev:Fläktblåset på maxläge 5/5 tycker jag ger ett mindre blås än vilken annan bil som helst även andra Volvo som en ny V40. Fick uppgift om att maxblås blåser mindre än andra bilar och att det ska vara så.

Vad är er åsikt :?:
Kan det vara för att utblåsen är större = lägre hastighet med samma luftflöde.
av barcusmrandt
#1174130
Så bra! Andra märken också som har börjat gå över mer på större utblås med div svepande rörelser och annat. Skönare än ha tryckluftmunstycken
av Xanthopteryx
#1174135
Det jag reflekterat över vid provkörningar (när det varit svalt eller kallt ute..) är att jag aldrig riktigt reflekterat över klimatet i bilen.
Det har liksom bara varit bra helt enkelt.
Nu vet jag inte när det skall kylas men med värme så har jag aldrig upplevt det ojämnt, blåsigt, dragigt eller annat.
av Jacobsson
#1174136
Min åsikt är att det är ett sjuhelvetes drag i fläkten, går knappt höra vad man tänker och frisyren blir förstörd..
Jag kör konstant på 2 eller Max 3!
av SundanceKid
#1174144
Så himla skönt med lite mindre blåst men ändå kyler eller värmer det nåt fruktansvärt bra. Grymt jobbat volvo!
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
#1174165
Kör XC90 T8. Mindre ljud från fläkten än de andra bilar jag kört, samtidigt som effekten är betydligt bättre. Dvs det blir kallare snabbare.

Även värmaren på vintern är mycket mer effektiv än tidigare bilar.

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]