Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sony
#1173802
Jag har stolminne och när jag öppnar bilen vill inte stolen justerasäs om min fru har kört innan. Jag måste trycka på memoriknappen i dörrpanrlen för att justera. Brde inte den vara kopplad till nyckel?
av riha
#1173814
Tror du måste slå på inställnigen i bilens inställningar om den skall vara kopplad til nyckel eller inte. Jag vet att på min V60 jag kör just nu så är det en inställning som man kan slå på/av.
av rrc54135
#1173824
Har problem med detta också. Nyckel, kopplad och inställningar rätt. Testade själv med min o frugans nyckel genom att låsa upp med nyckelknappar, ta i handtaget. Båda nycklar nära bilen, låsa upp med nyckelknapp... ja alla möjliga varianter. Inställning av stolen funkade varje gång.
MEN, ändå funkade det inte dagen efter när frugan haft bilen och jag skulle ha bilen med min nyckel.
Inte heller med min inställning när frugan skulle ha bilen igen.
Fattar inte varför?
Funkar när man testar som en terrier men inte i vardagen...
Ingen lätt felsökning för PST... {:-O
av ogren
#1173837
Jag har samma problem. Det fungerar ca var fjärde gång för mig nu. I våras endast var tionde gång. Trycker jag på knappen i dörren så fungerar det. Jag hoppas att nästa mjukvaruuppdatering löser problemet.
Användarvisningsbild
av svergie2
#1173893
I tidigare Volvos så måste man sätta på nyckelminne för varje nyckel, är det gjort?

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av Robbi
#1173979
Jag har ju en halvautomatisk stol, den går att höja och sänka med el men manuellt fram och tillbaks. Jag antar att den inte ska justera sig med nyckelminne?


Skickat från min iPad med Tapatalk
av rrc54135
#1173985
Som jag skrev i mitt första inlägg så är alla inställngar rätt. Varsin profil, nyckelminne...
Dessutom funkar det när man toktestar med båda nycklarna, men efter ett tag är det likadant igen då det enbart funkar med knapptryckning på dörren.
Störande ?:-/
Användarvisningsbild
av sony
#1173990
rrc54135 skrev:Som jag skrev i mitt första inlägg så är alla inställngar rätt. Varsin profil, nyckelminne...
Dessutom funkar det när man toktestar med båda nycklarna, men efter ett tag är det likadant igen då det enbart funkar med knapptryckning på dörren.
Störande ?:-/

Samma här
Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]