Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AKarlsson
#1173385
Iom mjukvaruuppdatering bla för Sensus fick min XC90 My2017 minst två nya funktioner vad det gäller detta.
Det finns ett val för Connected Saftey i menyn till vänster. Det finns även ett val för att aktivera styrhjälp i Intelisafe (valt som std). Vet dock inte om den funktionen innebär både väjningsfunktion vid autobroms samt väjning vid kollisionsrisk med mötande som på XC60n.
av uniformerad
#1173854
Connected saftey fick jag redan med uppdateringen i vintras, senaste uppdateringen har jag inte gjort ännu.
Användarvisningsbild
av Sleeper
#1216604
Jag har inte fått styrhjälp vid kollisionsrisk trots uppdateringar i min bil. Jag här däremot fått Connected safety. Är det någon som vet vilka bilar som får detta via uppdateringar? För visst var det så att denna funtionslitet skulle komma som mjukvara till 90-bilarna? Hänger det på årsmodell, eller annat?
av Xanthopteryx
#1216605
Sleeper skrev:Jag har inte fått styrhjälp vid kollisionsrisk trots uppdateringar i min bil. Jag här däremot fått Connected safety. Är det någon som vet vilka bilar som får detta via uppdateringar? För visst var det så att denna funtionslitet skulle komma som mjukvara till 90-bilarna? Hänger det på årsmodell, eller annat?
När uppdaterade du? Borde komma med novemberuppdateringen för iallafall V90.
Användarvisningsbild
av NorskT8
#1216675
Sleeper skrev:Jag har inte fått styrhjälp vid kollisionsrisk trots uppdateringar i min bil. Jag här däremot fått Connected safety. Är det någon som vet vilka bilar som får detta via uppdateringar? För visst var det så att denna funtionslitet skulle komma som mjukvara till 90-bilarna? Hänger det på årsmodell, eller annat?
Fikk Connected safety i sommer. 2016 modell.

Mener at jeg har hørt at 2016 ikke får styrehjelp.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]