Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1195472
Någon som mot förmodan äger eller har foton på en S90 i denim blue? Beställde en s90 t8 inscription och är såklart väldigt sugen på att se hur den faktiskt ser ut i verkligheten. Leverans i Mars!
#1294903
Bra bilder i den här tråden. Det är dags för mig att beställa ny V90 och det är T8 som gäller för förmånsbilen. Får inte beställa någon annan motor :-)

Jag har pendlat mellan Inscription och r-design men har nu landat i en Inscription med blonde/charcoal. Pendlar mellan Savile grey och denim blir men nu lutar det åt denim. Bilia i Kungsbacka har en Denim blue med blonde/charcoal i hallen och den ser fin ut.

Min nuvarande är en Inscription i Onyx black med amber. Har gillat den men färgen ser tråkig ut om den inte är ren.
#1295337
Beställde en ny XC90 i december. Vägde länge mellan Savile Gray och Denim Blue men det blev en Savile Gray till slut. Denim Blue har en riktigt fin och väl avvägd blå ton men de som vill beställa den bör titta noga på färgen. Orsaken till att jag valde bort den var att jag upplevde den som väldigt "platt" i vissa ljusförhållanden då den inte har metallic-flagor i lacken som de flesta andra färger vilket gör att den inte har samma djup. Återförsäljaren sa att det var meningen att färgen skulle vara sammetslik och nedtonad. Alla upplever säkert inte detta som ett problem men kan vara bra att kolla.
#1295340
Det stämmer. Mitt val stod mellan Electric silver och Denim Blue och electric är åt andra hållet. Den känns som en djupare lackering medans Denim är matt och blank på samma gång på ett skumt sätt. Det är en intressant kulör som ändrar karaktär beroende på ljuset. Jag är annars van vid vita bilar och har nu efter 4-5 försök lyckats tvätta hela bilen i tvätthallen. Har missat små områden som inte syns innan man kommer ut i ljuset igen och inte sällan dagen efter. En ljus bil är betydligt enklare att tvätta.
#1295344
Fjonsson skrev: sön 27 jan 2019, 22:37 Det stämmer. Mitt val stod mellan Electric silver och Denim Blue och electric är åt andra hållet. Den känns som en djupare lackering medans Denim är matt och blank på samma gång på ett skumt sätt. Det är en intressant kulör som ändrar karaktär beroende på ljuset. Jag är annars van vid vita bilar och har nu efter 4-5 försök lyckats tvätta hela bilen i tvätthallen. Har missat små områden som inte syns innan man kommer ut i ljuset igen och inte sällan dagen efter. En ljus bil är betydligt enklare att tvätta.
Ja det där med att tvätta bil är intressant... Mina besök i hallen brukar vara 1,5-2h.
Vissa tvättar sin bil på 10 minuter.
#1295352
Gorban skrev: lör 26 jan 2019, 13:14 Bra bilder i den här tråden. Det är dags för mig att beställa ny V90 och det är T8 som gäller för förmånsbilen. Får inte beställa någon annan motor :-)

Jag har pendlat mellan Inscription och r-design men har nu landat i en Inscription med blonde/charcoal. Pendlar mellan Savile grey och denim blir men nu lutar det åt denim. Bilia i Kungsbacka har en Denim blue med blonde/charcoal i hallen och den ser fin ut.

Min nuvarande är en Inscription i Onyx black med amber. Har gillat den men färgen ser tråkig ut om den inte är ren.
Beställt en exakt likadan med lev v15!

Idag har jag gjort färdigt mitt lilla projekt[…]

Stoppklack till handbroms

Jag har köpt "allt" till nya bakbro[…]

Originalbas till V70

Har satt i originalbasen i V70:in och kopplat in a[…]

Du får alltså felkod 1-1-3 en stund ef[…]