Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1172032
Som nybliven Volvo-kund så måste jag då fråga... Ringer man och bokar en tid för uppdatering om man vill göra det, och debiteras man för en sån grej eller är det något som de gärna gör? Har bara kört min V90 i en vecka nu, borde jag känna mig lite jobbig om jag ringer och frågar direkt om jag kan få komma in och uppdatera?

Lite nyfiken på hur ni andra gör!
#1172036
Vonschneider skrev:Som nybliven Volvo-kund så måste jag då fråga... Ringer man och bokar en tid för uppdatering om man vill göra det, och debiteras man för en sån grej eller är det något som de gärna gör? Har bara kört min V90 i en vecka nu, borde jag känna mig lite jobbig om jag ringer och frågar direkt om jag kan få komma in och uppdatera?

Lite nyfiken på hur ni andra gör!
Ring och beställ tid bara, jag hade gjort det direkt om jag inte redan haft en servicetid inbokad.
Kostar gratis gör det också!
#1172045
ekke201 skrev:Hmm pratade med Volvo idag och tydligen är det vecka 22 som gäller om man vill uppdatera. Vet inte om det är generellt eller om det var bara här i Timrå.
Hmmmm ska in med min bil v 21 för lite olika grejer.
Hoppas att det inte stämmer! :((((
#1172107
Idag fick jag tillbaka min bil efter fyra veckor på plåt och lack...
Jag ska inte ens gå in på varför det tog sån tid men jag blev i alla fall rikligt kompenserad.

Jag har nu också nya utseendet på sensus och tror nog jag gillar det mer, även om det ser lite oversized ut.
360kameran går som sagt på direkt vilket är bra. Sen är det mer logisk placering av vissa knappar och funktioner.
Ska testa om Spotify är bättre senare.
#1172137
uniformerad skrev:
Vonschneider skrev:Som nybliven Volvo-kund så måste jag då fråga... Ringer man och bokar en tid för uppdatering om man vill göra det, och debiteras man för en sån grej eller är det något som de gärna gör? Har bara kört min V90 i en vecka nu, borde jag känna mig lite jobbig om jag ringer och frågar direkt om jag kan få komma in och uppdatera?

Lite nyfiken på hur ni andra gör!
Ring och beställ tid bara, jag hade gjort det direkt om jag inte redan haft en servicetid inbokad.
Kostar gratis gör det också!
Det är gratis ihop vid service eller annan rep som kräver uppgradering av alla styrenheter. Orkar man inte vänta får man pynta själv för mjukvaran och tiden på verkstaden.

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
#1172158
Nelsson skrev:
uniformerad skrev:
Vonschneider skrev:Som nybliven Volvo-kund så måste jag då fråga... Ringer man och bokar en tid för uppdatering om man vill göra det, och debiteras man för en sån grej eller är det något som de gärna gör? Har bara kört min V90 i en vecka nu, borde jag känna mig lite jobbig om jag ringer och frågar direkt om jag kan få komma in och uppdatera?

Lite nyfiken på hur ni andra gör!
Ring och beställ tid bara, jag hade gjort det direkt om jag inte redan haft en servicetid inbokad.
Kostar gratis gör det också!
Det är gratis ihop vid service eller annan rep som kräver uppgradering av alla styrenheter. Orkar man inte vänta får man pynta själv för mjukvaran och tiden på verkstaden.

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
Nja, jag behövde inte betala ett öre, kollade bara om det fanns en uppdatering och så var det klart, lämnade bilen, uppdaterade, hämtade, inte en krona kostade det.
#1172219
Nelsson skrev:
uniformerad skrev:
Vonschneider skrev:Som nybliven Volvo-kund så måste jag då fråga... Ringer man och bokar en tid för uppdatering om man vill göra det, och debiteras man för en sån grej eller är det något som de gärna gör? Har bara kört min V90 i en vecka nu, borde jag känna mig lite jobbig om jag ringer och frågar direkt om jag kan få komma in och uppdatera?

Lite nyfiken på hur ni andra gör!
Ring och beställ tid bara, jag hade gjort det direkt om jag inte redan haft en servicetid inbokad.
Kostar gratis gör det också!
Det är gratis ihop vid service eller annan rep som kräver uppgradering av alla styrenheter. Orkar man inte vänta får man pynta själv för mjukvaran och tiden på verkstaden.

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
Det är ju bara att säga att man upplever spontana omstarter av Sensus så blir det en garantifråga och gratis uppdatering.
#1172264
Ser fram emot uppdateringen, ett modernare snitt är välkommet och det verkar som att det kan bli så, till viss del åtminstone.

När Sensus-uppdateringen lanserades så sa Volvo att även VoC-appen ska uppdateras, bör väl komma snart den också.
Skype-appen ser jag också fram emot, och ja jag vet att det går att köra via mobilen, men vill ändå ha appen.
#1172296
S90D5AWDRdesign skrev:Ser fram emot uppdateringen, ett modernare snitt är välkommet och det verkar som att det kan bli så, till viss del åtminstone.

När Sensus-uppdateringen lanserades så sa Volvo att även VoC-appen ska uppdateras, bör väl komma snart den också.
Skype-appen ser jag också fram emot, och ja jag vet att det går att köra via mobilen, men vill ändå ha appen.
Jag har sett den nya VOC-appen och den såg trevlig ut. Den borde släppas nu i maj. Volvo har ju även lovat att Skype for Business ska komma som en app till bilen. Någon som har hört något mer om det?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10

Ehhhh... Du skriver så här "me[…]

Jag har kollat runt på youtube och ser d&aum[…]

Om du kör live data så kan du fö[…]

Du har identifierat rätt sensor. Om du st&ari[…]