Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1174070
Verkar vara det som de jobbat på några år, trodde det var Android Auto igen. Android ska styra bilens funktioner, + appar då såklart, dröjer 2år till, minst.

"Google har enligt utsago arbetat på ett fullskaligt Android för bilar i två år, men det dröjer uppskattningsvis ytterligare två år innan Volvo kommer att släppa en bil med Android."
#1174072
Utan att vara pro-ios här, men är det bara jag som tänker att android i en bil är lite...fel?
Det kräver liksom lite intresse för att fungera bra, och var sjätte månad får man själv tömma cachen. Inget ont menat verkligen, det är bra på många sätt men som dyr slutprodukt, njaa.
#1174078
TommyP86 skrev:Utan att vara pro-ios här, men är det bara jag som tänker att android i en bil är lite...fel?
Det kräver liksom lite intresse för att fungera bra, och var sjätte månad får man själv tömma cachen. Inget ont menat verkligen, det är bra på många sätt men som dyr slutprodukt, njaa.
Android har fördelen av att vara oerhört skalbart, kan anpassas efter i stort sett vilken hårdvara som helst, stor frihet i hur appar kan skrivas och hanteras, anpassning av gränssnitt är även det enkelt.
Folk kör den till och med på Rasperry Pi.
Med iOS är du mer låst, har mycket mindre insys, kan anpassa nästan ingenting och allt ligger i händerna på Apple.
Något annat alternativ än mellan dessa två är svårt att se i dagsläget.
#1174083
TommyP86 skrev:Ja det är just det. Grejen med android är att det är som när folk försöker bygga hus själva, det finns alltid nåt kvar att fixa. Ios är (förutom endast avsett för apples egna enheter) ungefär som ett nyckelfärdigt hus med plastgräs.
iOS har allt en hel del att fixa också =) Men skillnaden är ju att det bara kan rulla på deras typer av hårdvara. Alltså måste biltillverkarna även ändra sin hårdvara, vilket jag ju förstår att de inte vill.

Intressant sida där man kan se noterade säkerhetsproblem för allehanda produkter och tillverkare.
iOS ligger i stort sett på samma nivå som Android vad gäller detta.

https://www.cvedetails.com/product/1555 ... ndor_id=49
#1174671
Hämtade precis ut V90 från service och den nya uppdateringen är installerad, free of charge
Bilagor
Skärmavbild 2017-05-23 kl. 11.14.35.png
Skärmavbild 2017-05-23 kl. 11.14.35.png (730.72 KiB) Visad 751 gånger
Skärmavbild 2017-05-23 kl. 11.14.15.png
Skärmavbild 2017-05-23 kl. 11.14.15.png (689.09 KiB) Visad 752 gånger
#1177159
Jacobsson skrev:Jag ska inte svära på det men tror inte dessa två nya funktioner är med. En nyhet är att alla säkerhetsfunktionerna checkas av och står i displayen bakom ratten, där står de nya funktionerna du nämner inte med. Bild


//J
Jacobsson: När görs den där kontrollen av bilens säkerhetsfunktioner? Jag har nu också uppdaterat min bil men den där check control-funktionen verkar jag inte ha. Kan det vara någon inställning?
#1177169
Sleeper skrev:
Jacobsson skrev:Jag ska inte svära på det men tror inte dessa två nya funktioner är med. En nyhet är att alla säkerhetsfunktionerna checkas av och står i displayen bakom ratten, där står de nya funktionerna du nämner inte med. Bild


//J
Jacobsson: När görs den där kontrollen av bilens säkerhetsfunktioner? Jag har nu också uppdaterat min bil men den där check control-funktionen verkar jag inte ha. Kan det vara någon inställning?
När du startar upp bilen.
#1177179
Det där visas inte i min bil när jag startar den. Märkligt.

Har någon av er fått felmeddelande om att "Vindrutesensorn blockerad. Adaptiva farthållaren inaktiveras", eller något sådant? Det dök upp för mig efter uppdateringen, har aldrig sett det förr.

Många på swedespeed har fått samma problem.
http://forums.swedespeed.com/showthread ... bled/page3

Suck, kan det aldrig bara fungera?
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Superkort klipp men så här ser det ut f[…]

Hamnat i världens undergång. Ullared en[…]

@White , Så länge är det faktist […]

@White , Det är tillfredsställande ;-)[…]