Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1173368
Fick som svar från min Volvohandlare att uppgraderingen kostar 1600kr. En anledning till priset är att numera måste alla mjukvaror för bilens alla styrenheter uppgraderas på en och samma gång till skillnad från förut när man kunde uppgradera enskilda komponenter. Detta gör att nedladdningen till bilen tar väldigt lång tid och därav det höga priset.
#1173624
SWEiNSANE skrev:Fick som svar från min Volvohandlare att uppgraderingen kostar 1600kr. En anledning till priset är att numera måste alla mjukvaror för bilens alla styrenheter uppgraderas på en och samma gång till skillnad från förut när man kunde uppgradera enskilda komponenter. Detta gör att nedladdningen till bilen tar väldigt lång tid och därav det höga priset.

Säg att du har porblem med att fläkten rusar ibland eller liknande. Första åtgärden från verkstaden brukar vara att lägga på senaste uppdateringarna. Och vips, så har du fått dem gratis.
#1173648
SWEiNSANE skrev:Fick som svar från min Volvohandlare att uppgraderingen kostar 1600kr. En anledning till priset är att numera måste alla mjukvaror för bilens alla styrenheter uppgraderas på en och samma gång till skillnad från förut när man kunde uppgradera enskilda komponenter. Detta gör att nedladdningen till bilen tar väldigt lång tid och därav det höga priset.
Så ota är bara att glömma.
#1173666
guldbajare skrev:Att uppmana folk att ljuga för verkstaden är väl rätt lågt..



Skickat från min SM-G928F via Tapatalk

Håller med i sak MEN... Att ta 1600kr för en uppdatering på en från början bristfällig programvara på en bil som kostar från 324 000kr är lågt ;-)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10

Jeg er nok ganske sikker på at jeg bare er o[…]

Bakfjädrar.

Ja du, det är inte lätt att veta nä[…]

Om det tagit tio år innan det finns för[…]

Beror på hur stor tjejen är... Hon l&au[…]