Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1174896
pumpnasare skrev:Beställde 7/2 och fick detta igårBild[img]

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Har du fått någon mer info från ÅF ang leverans?

Jag fick samma status "byggd" i fredags och leveransvecka ändrades från 24 till 23. Beställd i början på jan.
#1174907
ersj skrev:
Cokeisit skrev:
ersj skrev:Idag har min ändrats från Leverans V24 (orderlagd) till V23 och byggd i Torslanda :D

Jag bestälde i slutet på januari och det första jag fick i Min Volvo var V37, sedan har det varit flera justeringar åt rätt håll.
Vilket var det sista ändringsdatumet för din bil? Jag har sista datum idag (19/5) med leverans v27. Vore intressant att veta hur lång tid det är mellan datumet och byggd.
26 april var sista ändringsdatumet och hade då v25 som leveransvecka. Ändrade den 25.e till automatlåda och infällbart drag istället för fast. Ungefär en vecka senare ändrades det till v24 och idag till v23 och byggd.
Igår ringde säljaren och vi bokade in leverans av bilen 2 Juni, alltså V22 :D Nu ska jag bara ta avsked av V40.n som jag varit väldigt nöjd med.
#1175113
andenm skrev:V90CC T6 beställd 12/4 med v35 som ursprunglig leverans ändrades 19/5 till v30 :-)
Det var konstigt, jag beställde en likadan samma vecka som dig, fick preliminär leverans v.36 men ändrades efter tre veckor till v.35. Sedan 8/5 har ingenting hänt....
#1175350
Min V90 beställdes 1 mars, fick lev vecka 21.
Den 1:e maj fick jag info att den var färdigbyggd, men samtidigt såg jag att ÅF beställt den fel (de hade missat AWD).
Den 2:e maj lades en ombeställning (med AWD) till följd att jag har lev vecka 28 nu istället.
Enligt ÅF så har jag fått gräddfil på den nya beställningen, även om det känns jäkla tråkigt med en massa extra veckors väntan....
Kollar status varje dag och bara väntar på att den skall hamna som "färdigbyggd" :-)
#1175892
Mama77 skrev:Satan, idag flyttades leveransveckan fram från vecka 23 till 24 samtidigt som status ändrades till "På väg till din Volvhandlare". Bilen blev byggd vecka 20.
Liknande status även för mig (V90 MY18). Bilen beställdes vecka 1 och ursprunglig leveransvecka var vecka 32. I omgångar har den flyttats till vecka 24. Min Volvo rapporterade Byggd i Torslanda redan vecka 20. Nu är det 11:e dagen den har status byggd. Säljaren hade inga uppgifter förra veckan när den skulle vara framme hos dem.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 54
Vi som beställt nya XC60

Man kan ju ladda batterierna när man kö[…]

Löjliga priser XC70

40tkr är inte mycket att leva på f&ou[…]

Hejsan. jag har nåt skumt fel i min framvag[…]

Bakfjädrar.

Jag gjorde det enkelt. Beställde bara nya fj&[…]