Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1233773
Siqqe skrev:Har hela tiden sagt att leverans sker vecka 8, men efter att det byggdes i Torslanda förra veckan slog den om till vecka 7. Idag har den slagit om till "På väg till Volvohandlare" men tyvärr hoppat tillbaka på vecka 8.

Förstår inte riktigt vad den ska göra hos Volvohandlaren (Liljas Bil i Kalmar) i 2,5-3 veckor?! :???:

Bilen är förövrigt en solidsvart T6:a, polestar, inscription med allt lull-lull som gick att lägga till förutom BoW (varför snålade jag här?).
Ringde återförsäljaren och frågade om levstatus och då sa han att den redan stod klar, och hade stått klar i några dagar. De väntade på Polestartrimmet som ännu inte fanns tillgängligt till MY2018. Jag åkte och hämtade bilen och väntar med trimmet till våren.

Så ursprunglig leverans vecka 8, men levererades vecka 6. Beställde i mitten av november.
#1233827
CuteLunatic skrev:
grillchips skrev:
Hej o hå! :lol:
Det närmar sig. Jag uppdaterar min volvo typ 5 ggr om dagen.... :shock: den bör slå om till byggd när som helst tycker jag..
Den där väntan är ren tortyr!
#1233835
EbbevonVolvo skrev:
CuteLunatic skrev:
grillchips skrev:
Hej o hå! :lol:
Det närmar sig. Jag uppdaterar min volvo typ 5 ggr om dagen.... :shock: den bör slå om till byggd när som helst tycker jag..
Den där väntan är ren tortyr!
Vi åkte på semester, långledigt, under sommaren. Så tortyren uteblev eftersom beräknad leverans ändå var innan vi kom hem.
#1233841
Xanthopteryx skrev: Vi åkte på semester, långledigt, under sommaren. Så tortyren uteblev eftersom beräknad leverans ändå var innan vi kom hem.
Smart ändå! :D
Vi är mitt uppe i lägenhetsförsäljning och husköp så det är mycket annat att tänka på dessa veckor, men ändå! Ivrig till tusen.
#1233870
grillchips skrev:
Xanthopteryx skrev: Vi åkte på semester, långledigt, under sommaren. Så tortyren uteblev eftersom beräknad leverans ändå var innan vi kom hem.
Smart ändå! :D
Vi är mitt uppe i lägenhetsförsäljning och husköp så det är mycket annat att tänka på dessa veckor, men ändå! Ivrig till tusen.
Thats life :-)-)
#1233896
CuteLunatic skrev:
grillchips skrev:Bild

Hej o hå! :lol:
Det närmar sig. Jag uppdaterar min volvo typ 5 ggr om dagen.... :shock: den bör slå om till byggd när som helst tycker jag..

Det här känns ju märkligt. Varför står det 4 veckor för mig också men ”endast” lev v. 12 (och inte 13)?

Ringde säljaren idag som sa att han trodde de skulle få den onsd 7/3, för att därefter vänta på skyltarna och monteringen av dem. Han sa att jag nog får den veckan efter (v11), men ngn som vet hur lång tid skyltarna brukar ta? Jag har inget extra ö.h.t som ska på hos handlaren. Om den kommer rill dem onsd 7/3, är det för mkt att hoppas på en chans att få den samma vecka, fred 5/7? Ursprunglig sista datum för ändring, 15/2, tidigarelades ca 20/1 till 8/2.

Ursprunglig lev vecka v13. Beställde den 27/10, D3 fwd, business adv., park.sensorer fram/bak, VOC, genom ändring av redan lagd beställning av handlare av D3 4wd business, VOC, innan ändring var prel. Lev. Precis innan jul.-18
Bilagor
B63D3171-3713-4D72-B129-6F8EB60C0C9F.png
B63D3171-3713-4D72-B129-6F8EB60C0C9F.png (502.51 KiB) Visad 547 gånger
#1233897
Smillan1000: anledningen till att antal veckor kvar kan skiljas åt lite beror på att respektive konto uppdateras olika dagar. Mitt konto på min volvo uppdateras varje onsdag kväll, medans en annan med samma leveransvecka som mig kanske får sin uppdaterad varje söndag, och då kan det skilja lite med "veckor kvar" trots samma leveransvecka.
#1233898
Plus, vad jag märkte, att det hänger på När i veckan man beräknas få bilen. En måndag eller fredag är liksom ganska långt ifrån varandra.
Sedan står det vecka 0 och då är det alltså fortfarande nästan en vecka kvar, bara för att jävlas lite ;-)
(men också för att det ju stämmer, när 7 dagar blir 6 dagar så är det ju inte 1 ecka kvar utan 0 veckor kvar, precis som man inte är 1 år gammal när man är 11 månader gammal).
#1233909
Något som fick mig att reagera (sannolikt helt i onödan, men ändå) var att den igår (måndags) slog om till 4v kvar, den har tidigare vändor slagit om på tisdagar. Har jag tjänat in en dag i produktionen alltså? :lol:
  • 1
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 54

Dagens ungdom

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]