Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1218715
hgronvold skrev:Har också en V90CC Pro D4 AWD beställd sedan i slutet på Sept. Har haft v.4 som leveransvecka hela vägen så här långt. Får se om det justeras något nu när det börjar närma sig.

Ska bli riktigt kul. Lång väntan bara..
Hmm, undra vad det kan bero på att det är så pass olika leveransdatum på bilarna. Kanske var en hel drös med folk som beställde när kampanjerna för gratis vinterdäck och automatlådan lanserades.

Status på min står att den är på väg till handlaren. Med lite tur kanske den landar nästa vecka eller veckan därefter.
#1219755
Fick samtal av säljaren idag att bilen var inne - Den skulle leveransservas imorgon, och jag kan hämta upp den på Fredag! Ca 2v tidigare än planerat.

Säljaren sade att de skulle montera dragkroken imorgon (Men jag har fått för mig att den elektroniska monteras i fabrik på V90CC? Kanske har fel? De jag kollat på ser plasten ut att vara tillverkad med hål, inte kapad i efterhand. Tvivlar även på att de byter panel i bak, samt kabelhärva? Någon som vet säkert?)

Planerad leverans: Vecka 1
Verklig leverans: Vecka 51
#1219779
douglinds skrev: Säljaren sade att de skulle montera dragkroken imorgon (Men jag har fått för mig att den elektroniska monteras i fabrik på V90CC? Kanske har fel? De jag kollat på ser plasten ut att vara tillverkad med hål, inte kapad i efterhand. Tvivlar även på att de byter panel i bak, samt kabelhärva? Någon som vet säkert?)

Planerad leverans: Vecka 1
Verklig leverans: Vecka 51
Fick elektriskt drag monterat på min V90 CC tidigare i veckan. Kroken går under kåpan så den behöver inte kapas, panelen bytt så det finns knapp för att fälla ut + uppdatering av mjukvaran är gjord så den syns i backkameran.
Tror inte det är skillnad alls mot om den monterats direkt. Det blev kanon.
#1219819
dfa skrev:
douglinds skrev: Säljaren sade att de skulle montera dragkroken imorgon (Men jag har fått för mig att den elektroniska monteras i fabrik på V90CC? Kanske har fel? De jag kollat på ser plasten ut att vara tillverkad med hål, inte kapad i efterhand. Tvivlar även på att de byter panel i bak, samt kabelhärva? Någon som vet säkert?)

Planerad leverans: Vecka 1
Verklig leverans: Vecka 51
Fick elektriskt drag monterat på min V90 CC tidigare i veckan. Kroken går under kåpan så den behöver inte kapas, panelen bytt så det finns knapp för att fälla ut + uppdatering av mjukvaran är gjord så den syns i backkameran.
Tror inte det är skillnad alls mot om den monterats direkt. Det blev kanon.
Okej! Har för mig jag kollade på en jag provkörde, och man såg då att det var ett hål undetill, men kanske var nån av de andra modellerna jag körde och minns fel. Hursom, aldrig fel med dragkrok!
#1219937
razorfish skrev:
dfa skrev:
Fisch skrev:För mig är det tvärt om. Beställde en V90CC Pro vecka 34 alltså förra veckan, fick då leverans till vecka 1. Idag har de uppdaterat och nu är leverans vecka 49.
Typ samma här, beställde V90 CC vecka 35. Leverans vecka 51.
Har samma info att delge. Beställde en V90 CC vecka 36 - leverans vecka 52.
Min bil tillverkades tidigare i veckan, den 19/12 (för övrigt samma datum som min Amazon tillverkades i samma fabrik 49 år tidigare), och leveransdatum är framflyttat till v2 men jag anar att det går att få ut den tidigare. Surt att betala skatten på den gamla bilen för perioden jan-apr bara men jag tänkte att det kunde ju Bilia få ta utifrån att v52 var utlovat (avräknat tiden jag kör med den i jan fram till leverans).

Tidigare var det återförsäljaren som monterade (och besiktigade) drag men denna är beställd med halvautomatiskt drag och det vet jag inte om det fabriksmonteras kanske? Annars - vad är det återförsäljaren behöver två veckor på sig att fixa med?
#1219949
Kunde inte hålla mig. Så var förbi handlaren och snokade runt lite på deras gård idag och tog några bilder på bilen. Kommer levereras utan framskylt ditsatt (kör med klistermärke) samt otvättad+plasten på, då jag kommer ta hem den, göra en fullrekond och lägga på lackskydd och lite annat gott.

Kommer bli tufft att försöka somna ikväll!

Bild
#1225443
Då var det min tur att ställa mig i den eviga väntans kö!
V90 T5 R-design Savile Grey med Teknikpaket, Klimatpaket VOC, Panoramatak, Växelpaddlar, lite mattor och annat, beställd den 12/1, beräknad leverans v13.
#1225468
grillchips skrev:Då var det min tur att ställa mig i den eviga väntans kö!
V90 T5 R-design Savile Grey med Teknikpaket, Klimatpaket VOC, Panoramatak, Växelpaddlar, lite mattor och annat, beställd den 12/1, beräknad leverans v13.
Det var ju ingen speciellt lång leveranstid... jag beställde 30/10-17 och har leverans vecka 11 :roll: :cry:
#1225469
Grattis men seg väntan. Jag väntar fortfarande efter 20 veckor på min V90 D3e Momentum. Kan jag har rekord på vänttid, inget man önskar men iof intressant? Beställde v37 och väntar på lev v7, dvs en väntan på 23 veckor !!

En del frågetecken dök upp under beställningstiden som har nu klarnat som huruvida beställd bil skulle få ADBlue på köpet.

Väntar nu på beställningen ska skifta till Byggd för sedan brukar det rassla på, 1 - 2 veckor snabbare än kalendern visar. Rätt som det är ringer säljaren o meddelar den är klar
Senast redigerad av 1 HitTheRoadJack, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 54

Det som händer är att den tvekar på[…]

Bakfjädrar.

Bil och modell: V70 2.5FT 2009 Nivomat. Jag uppt&[…]

Hej allesammans, har en Volvo V70 från 2016 […]

Jag ska byta kamrem på min v70 05. När […]