Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1215858
fkullberg skrev:
Rcohle skrev:Fick precis en update på minvolvo att min är byggd i Torslanda.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vad blev det och när bestälde du? :D
D4 momentum. Business advanced, drag, klimatpaket plus lite annat. Beställde början av september tror jag.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1217828
Rcohle skrev:
fkullberg skrev:
Rcohle skrev:Fick precis en update på minvolvo att min är byggd i Torslanda.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vad blev det och när bestälde du? :D
D4 momentum. Business advanced, drag, klimatpaket plus lite annat. Beställde början av september tror jag.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hur avgörs leveranstiden från början?
Är inte bitter ( :D ) men beställde en V90 D3 Business Advanced med liknande tillbehör runt 20 augusti och den låses för ändringar 14/12 och byggs för leverans preliminärt v. 6. Inga excesser i färgval eller så (svart).

Hoppas du är nöjd med bilen!
#1217885
Fall skrev:
Rcohle skrev:
fkullberg skrev: Vad blev det och när bestälde du? :D
D4 momentum. Business advanced, drag, klimatpaket plus lite annat. Beställde början av september tror jag.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hur avgörs leveranstiden från början?
Är inte bitter ( :D ) men beställde en V90 D3 Business Advanced med liknande tillbehör runt 20 augusti och den låses för ändringar 14/12 och byggs för leverans preliminärt v. 6. Inga excesser i färgval eller så (svart).

Hoppas du är nöjd med bilen!
Ingen aning faktiskt. Att döma av diverse inlägg verkar val av motor, tillbehör etc spela in. Men vad vet jag :)



Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1217917
Jag beställde D4 awd V90CC+, business adv, teknik, voc och annat smått i november, fick som första leverans V6 men är ändrat till V4. Så det kommer landa på 10 veckor leveranstid totalt, det är jag nöjd med.

Enligt säljaren är det längre lev tid på vanliga v90, och kortare på CC.
#1218103
Beställde min bil (V90CC PRO D4 AWD AUT) i slutet av September - När jag loggade in på Minvolvo då var prel leverans Vecka 1 2018. Fick mail i morse om att bilen var byggd. Säljaren kollade, den var redan skickad till Gbg från torslanda. Bör landa hos säljaren i slutet på denna vecka eller nästa vecka. Han sa att det var rätt lugnt hos dem framöver, så med lite tur kan jag plocka hem bilen mellan jul och nyår. Om det blir så är det ca 10~ dagar tidigare.
#1218112
Jag fick ut min igår. Supernöjd förutom att de lyckats glömma plugga in släpvagnskontakten som inte fungerar... Annars tycker jag den går minst lika bra som min XC90!
#1218121
douglinds skrev:Beställde min bil (V90CC PRO D4 AWD AUT) i slutet av September - När jag loggade in på Minvolvo då var prel leverans Vecka 1 2018. Fick mail i morse om att bilen var byggd. Säljaren kollade, den var redan skickad till Gbg från torslanda. Bör landa hos säljaren i slutet på denna vecka eller nästa vecka. Han sa att det var rätt lugnt hos dem framöver, så med lite tur kan jag plocka hem bilen mellan jul och nyår. Om det blir så är det ca 10~ dagar tidigare.

Beställde en likadan bil som dig i slutet av September. Står leverans v52 men bilen är ej byggd ännu. Vill verkligen få den iår men det känns mer och mer osannolikt då jag även ska göra Ceramic pro behandling på den innan jag får den.
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 54
740 generator laddar dålig

Har en 740 gle med b230e som laddar dåligt […]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Disney

Har inte kollat nu och vet inte dom tidigare d&ari[…]

Byte till sommarhjul med nya däck på. P[…]