Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1201664
HitTheRoadJack skrev:Det bör väl rimligen vara de som beställer bil v46 o senare som blir tvungna AdBlue.


Cheers
Tror du inte det är tillverkningsvecka 46 och framåt som avses?
#1204204
Beställde min XC90 T8 den 30:e augusti. Fick preliminär leverans i mitten av januari, men fick tidigare i veckan beskedet att den kommer nu på tisdag! 7 veckor från beställning till leverans..
#1205039
kenjoh4 skrev:Hur lång tid tog det mellan att ni lade ett ja till försäljarens offert och till att ni fick en leveransvecka?
Hagglade det sista med säljaren fredag morgon före kl. nio och hade orderbekräftelse per mail (PDF) och leveransvecka i "My Volvo" på måndagen efter.
#1207858
Hej, detta är min första post på forumet och har som många andra, blivit expert på att trycka på uppdaterna-knappen på ”minvolvo” 5ggr/dag.

Förra veckan beställde jag en v90 d3 business advance med VOC-paketet och parksensor fram och kom under 7,5pbb i pris. I fredags blev den även kopplad till mitt konto, där står den som orderlagd med lev v13. Någon som vet om man kan förvänta sig något annat, och hur många veckor isf? Läst en del av sidorna i tråden och tycker många verkar fått sen tidigare än beräknat, men hur länge brukar man få vänta innan veckorna börjar ticka ner i tid? Och hur lång tid brukar det ta från färdigbyggd till att plocka ut den hos handlaren?

En till fråga, jag ville ha den så snabbt som möjligt och ringde runt till alla handlarna men svaret var det samma; lev i början på mars. Men en handlare sa att vi kunde ta en existerande spekulstionsbeställning de hade och ändra den, vilken innan ändring skulle vara klar för lev i slutet på november. Men om vi gjorde om den fick jag kanske lev i dec/jan. Bytte från awd till fwd, från business till business adv och voc-paket samt parksensor fram. Någon som har erfarenhet av detta? tycker inte riktigt det han sa stämde, även om han inte lovade ngt. Då hade jag nästan kunnat beställt hos min gbg-biliahandlare?

En sista sak, en biliasäljare sa att ev kunde levtiderna bättras pga ett rykte om att volvo försökte utöka produktionen av V90 genom att ”ta” från andra produktionslinor. Någon som hört något liknande och har mer info?
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 54
Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.