Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1236815
Så, då har Upplands Motor hört av sig angående leverans.
Beställning: ~14 januari.
Byggd: ~3 mars.
Planerad leverans: 19 mars.

Hämtningen blir preliminär eftersom den kommer på sommardäck, har ~2km från handlaren hem men är det kallt och snöigt ute så får den stå kvar hos handlaren en vecka eller två, annars kör jag hem den till garaget.
Drygt 2 månader från beställning till leverans, det är jag klart nöjd med.
#1236816
Du tänker väl inte köra på sommardäck den här årstiden. Det kan ju vara halt ända in i slutet av april.

På med vinterdäck och ut och känn på bilen i snön. Inget att fundera på

Skickat från min galaxy s12 via Tapatalk
#1236817
Derank skrev:Du tänker väl inte köra på sommardäck den här årstiden. Det kan ju vara halt ända in i slutet av april.

På med vinterdäck och ut och känn på bilen i snön. Inget att fundera på

Skickat från min galaxy s12 via Tapatalk
Snälla, läs vad jag skrev en gång till.
#1236820
Derank skrev:Jag ser vad du skriver. Men inte köper du väl ny bil för att titta på. Jaja.

Skickat från min galaxy s12 via Tapatalk
Bra, då kanske vi lämnar det så då?
Nej, vi köpte en ny bil för att åka i såklart. Men eftersom den inte har vinterdäck med i beställningen så är det vad det är. Som jag skrev, så får den stå kvar hos handlaren om vädret inte blir bättre fram tills dess.
#1236979
grillchips skrev:Så, då har Upplands Motor hört av sig angående leverans.
Beställning: ~14 januari.
Byggd: ~3 mars.
Planerad leverans: 19 mars.

Hämtningen blir preliminär eftersom den kommer på sommardäck, har ~2km från handlaren hem men är det kallt och snöigt ute så får den stå kvar hos handlaren en vecka eller två, annars kör jag hem den till garaget.
Drygt 2 månader från beställning till leverans, det är jag klart nöjd med.
19 mars är snart ju, kul :-)-) min blev byggd 23/2 och påväg till volvohandlare 2/3, väntar fortfarande på samtal av min ÅF angående leverans.
#1237097
Min skulle levereras vecka 15 men har slagit om till vecka 14. Dock kommer jag hämta ut den tidigast slutet vecka 15 med tanke på vädret. Snö och slask samt en masa smågrus på vägarna. Nä sol och vår och torra grusfria vägar ska det va när man kör ny bil. Vem vill ha stenskott direkt :D Har jag väntat sedan sep/okt kan jag vänta någon vecka till.
Är en S90 från Kina :lol:
#1237201
Skulle egentligen hämtat min D3a V90 på fredag men handlaren ringde kl 08 i morse och sa att jag kunde komma i eftermiddag så det var vara att peioritera om dagens aktiviteter. Så nu står den nere i garaget och jag är hittills supernöjd med allt man kan tänka sig förutom tre saker som kräver vidare uppföljning.
1. Kopplat internetdelning mellan mobil/v90 men v90’n verkar glömma det mellan varje tur och jag behöver gå in i mobile. Och slå av/slå på internetdelning varje gång jag ska åka ngnstans.
2. Efter 8mil motorväg visade den snitt på 0,56l/mil i ~120km/h +-10km/h men efter 1,5mil blandad men lugn stadskörning visar den ca 1,0l/mil.
3. Den har parkeringssensorer fram/bak men tycker de är väldigt sena med att starta ifall de ens gör det överhuvudtaget, har jag missat något? Ex om jag lägger i backen, då ska de väl starta direkt, oavsett ifall något hinder är i närheten eller ej? Någon som vet?

Fråga; fick med simkort för montering i bilen, ngn som anv det? Är det värt ngn 100lapp i månaden eller kan man lika gärna använda mobilen och dela nätverket?
#1238078
Ursprunglig leverans: vecka 13.
Bokad leverans med ÅF: 19/3 (dvs vecka 12)

Nu uppdaterades minvolvo med detta:
Bild

:lol: :lol:
  • 1
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 54
Weber 32dir på en b20

Okej, har en enkel su hs6a nu. Den fungerar fint, […]

V70 -03, bensin, manuell,140 HK, 23 000 mil. Motor[…]

Yttertemperatur mätare

Hade detta på min V60 CC MY19, visade -20 n&[…]

Visa din semesterbil(d)

Förra veckan rullade bilen från Sverige[…]