Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1191756
Jag beställde en V90 CC i veckan. Prel lev, v.48. Nån mer som beställt nyligen?
#1192436
17/8 uppdaterades Min Volvo (för första gången på över en månad). Ingen ändring.
18/8 uppdaterades det igen och bilen var Byggd!
19/8 uppdaterades detigen och bilen är flyttad från vecka 37 till vecka 36.

Har sedan flera veckor tillbaka redan bokat in dag för hämtning, 12 september klockan 09. Så blir den klar tidigare så gör det inget eftersom vi ändå inte kan hämta tidigare, men lite kul ändå. Ursprunglig leveransvecka var vecka 43.
#1192474
bereck skrev:Jag beställde min S90 D4 AWD i maj och fått v45 som lev.tid eftersom den blir som S90 made in China undrar jag om det finns här fler chinabilar ?
Fick idag uppdatering i min volvo leveransen är nu en vecka senare v46 har dom en annan tidsräkning i Kina :?: :cry:
#1192476
Tjena!
Beställde en svart V90 T5 R-Design i slutet av februari. Ursprungliga veckan blev v46. Sedan hela våren gick det bakåt i tiden tills fabriken tog semester. När semestern kom var leveransveckan 39. Nu har den hunnit uppdatera till både byggd och på väg till din volvo handlare och det är först nu jag märkt det. Men, det är fortfarande leveransvecka 39 som gäller tydligen. Ska det verkligen ta 5 veckor för den att komma till volvo handlaren 800m från fabriken och för dom att göra bilen redo? Hur lång tid tog det för er efter att den slog om till påväg till din volvo handlare? Vill dock tillägga att bilen är beställd med polestar optimering så det kanske tar någon mer dag för dom att optimera bilen också.
Tacksam för svar!
Trevlig helg!
#1192857
Xanthopteryx skrev:17/8 uppdaterades Min Volvo (för första gången på över en månad). Ingen ändring.
18/8 uppdaterades det igen och bilen var Byggd!
19/8 uppdaterades detigen och bilen är flyttad från vecka 37 till vecka 36.

Har sedan flera veckor tillbaka redan bokat in dag för hämtning, 12 september klockan 09. Så blir den klar tidigare så gör det inget eftersom vi ändå inte kan hämta tidigare, men lite kul ändå. Ursprunglig leveransvecka var vecka 43.
Min senaste uppdatering är som sagt fortfarande från 10/7 ... fortfarande v.41 - Det verkar som några av er fått uppdatering nu i helgen. Har lagt ett mail till min ÅF och frågat om de kan se ngt mer än vad jag ser på MinVolvo.
#1192863
t76 skrev:
Xanthopteryx skrev:17/8 uppdaterades Min Volvo (för första gången på över en månad). Ingen ändring.
18/8 uppdaterades det igen och bilen var Byggd!
19/8 uppdaterades detigen och bilen är flyttad från vecka 37 till vecka 36.

Har sedan flera veckor tillbaka redan bokat in dag för hämtning, 12 september klockan 09. Så blir den klar tidigare så gör det inget eftersom vi ändå inte kan hämta tidigare, men lite kul ändå. Ursprunglig leveransvecka var vecka 43.
Min senaste uppdatering är som sagt fortfarande från 10/7 ... fortfarande v.41 - Det verkar som några av er fått uppdatering nu i helgen. Har lagt ett mail till min ÅF och frågat om de kan se ngt mer än vad jag ser på MinVolvo.
Out of office, han är på semester till den 28e så jag lär inte få ngt svar denna veckan.
#1194213
t76 skrev:
t76 skrev:
Xanthopteryx skrev:17/8 uppdaterades Min Volvo (för första gången på över en månad). Ingen ändring.
18/8 uppdaterades det igen och bilen var Byggd!
19/8 uppdaterades detigen och bilen är flyttad från vecka 37 till vecka 36.

Har sedan flera veckor tillbaka redan bokat in dag för hämtning, 12 september klockan 09. Så blir den klar tidigare så gör det inget eftersom vi ändå inte kan hämta tidigare, men lite kul ändå. Ursprunglig leveransvecka var vecka 43.
Min senaste uppdatering är som sagt fortfarande från 10/7 ... fortfarande v.41 - Det verkar som några av er fått uppdatering nu i helgen. Har lagt ett mail till min ÅF och frågat om de kan se ngt mer än vad jag ser på MinVolvo.
Out of office, han är på semester till den 28e så jag lär inte få ngt svar denna veckan.
Fått besked att min bil finns klar för uthämtning måndag v. 41 (9e oktober). :D :-)-)
#1194863
Nu verkar leveranstiderna dragit iväg en del (enligt https://m.volvobil.se/times/). Kompisen beställde en V90 CC i fredags och på "Min volvo" står v.18??? Känns som det är lite väl långt bort?
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 54

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]