Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1197028
S90 hoppar fram och tillbaks helt galet. Först V49. Sedan V46. Från juni fram till för två veckor sedan var det V38. Fick mail mitten på aug att den var byggd i Kina. Och nu helt plötsligt sköts leverans fram NIO veckor tillV47.
Det verkar helt snurrigt. Transport tar alltså tre månader. I mailet stod glatt att det bara var några veckor kvar. Tre månader är inte några veckor tycker jag. Dessutom så verkar minvolvo vara nere just nu map leveranstid


Sent from my iPhone using Tapatalk
#1197056
nordlp skrev:S90 hoppar fram och tillbaks helt galet. Först V49. Sedan V46. Från juni fram till för två veckor sedan var det V38. Fick mail mitten på aug att den var byggd i Kina. Och nu helt plötsligt sköts leverans fram NIO veckor tillV47.
Det verkar helt snurrigt. Transport tar alltså tre månader. I mailet stod glatt att det bara var några veckor kvar. Tre månader är inte några veckor tycker jag. Dessutom så verkar minvolvo vara nere just nu map leveranstid
Det är problem med tågtrafiken i Europa pga trasig räls i Tyskland. Påverkar godstrafiken i Nordeuropa, troligtvis detta som är problemet. Jag skulle haft leverans i förra veckan, senast stod det v 40 innan Min Volvo tog bort leveranstid. Enl säljaren får dom min bil 18/9.
#1197104
Fisch skrev:För mig är det tvärt om. Beställde en V90CC Pro vecka 34 alltså förra veckan, fick då leverans till vecka 1. Idag har de uppdaterat och nu är leverans vecka 49.
Typ samma här, beställde V90 CC vecka 35. Leverans vecka 51.
#1197393
Beställde min V90 D5 R-design den 21/4 och fick då ursprunglig lev. vecka 46.
Idag slog den om till byggd och leverans blir preliminärt slutet på nästa vecka :) Alltså i princip 2 månader tidigare än först sagt!
#1197414
Ahlander skrev:Beställde min V90 D5 R-design den 21/4 och fick då ursprunglig lev. vecka 46.
Idag slog den om till byggd och leverans blir preliminärt slutet på nästa vecka :) Alltså i princip 2 månader tidigare än först sagt!

Vore ju drömmen om det kunde hända även mig.

Har sett att det är olika levtider för V90 och V90CC. Antar att det beror på att dom bokar upp platser i produktionen. Kan det vara så att de inte sålt så många CC som de hoppats på och därför knuffar in några V90 i produktionen?
#1197427
GustavB skrev:
Ahlander skrev:Beställde min V90 D5 R-design den 21/4 och fick då ursprunglig lev. vecka 46.
Idag slog den om till byggd och leverans blir preliminärt slutet på nästa vecka :) Alltså i princip 2 månader tidigare än först sagt!

Vore ju drömmen om det kunde hända även mig.

Har sett att det är olika levtider för V90 och V90CC. Antar att det beror på att dom bokar upp platser i produktionen. Kan det vara så att de inte sålt så många CC som de hoppats på och därför knuffar in några V90 i produktionen?

Så kan mycket väl vara fallet. Jag har dock inte sett några försäljningssiffror för CC, så jag kan inte uttala mig om den har sålt bättre eller sämre än beräknat. Det blir ju inte att man läser så mycket om CC när man beställt en vanlig V90.
#1197482
Ahlander skrev:
GustavB skrev:
Ahlander skrev:Beställde min V90 D5 R-design den 21/4 och fick då ursprunglig lev. vecka 46.
Idag slog den om till byggd och leverans blir preliminärt slutet på nästa vecka :) Alltså i princip 2 månader tidigare än först sagt!

Vore ju drömmen om det kunde hända även mig.

Har sett att det är olika levtider för V90 och V90CC. Antar att det beror på att dom bokar upp platser i produktionen. Kan det vara så att de inte sålt så många CC som de hoppats på och därför knuffar in några V90 i produktionen?

Så kan mycket väl vara fallet. Jag har dock inte sett några försäljningssiffror för CC, så jag kan inte uttala mig om den har sålt bättre eller sämre än beräknat. Det blir ju inte att man läser så mycket om CC när man beställt en vanlig V90.
Verkar ju som om V90 CC är den CC som har sålt bäst av CC modellerna jämfört med "standard" bilen
https://www.media.volvocars.com/global/ ... es-volumes
Sedan om detta är enligt prognos eller inte går ju ändå inte att veta.
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 54
Leasing bildäck

Jag och min sambo har leasat bil och lämnad[…]

Vi som beställt nya XC60

Man kan ju ladda batterierna när man kö[…]

Löjliga priser XC70

40tkr är inte mycket att leva på f&ou[…]

Hejsan. jag har nåt skumt fel i min framvag[…]