Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1225623
Hämtade min nya V90 CC i Torsdags (11/1).

Sista ändringsdatum var 30/11, bilen slog om till byggd 20/12.Totalt vart det två veckor tidigare än den ursprungligt beräknade lev.v.
#1226381
Lyckost! Vilken bra överraskning till att bli byggd igår. Själv väntar jag som en galning på min v90 v3 ska slå om till byggd. Borde hända när som helst.

Antar de kanske bygger v90cc på samma lina som v90 och nu dunkar de på med bara v90cc i en vecka o sedan skifta till v90 i två veckor. Detta för att montörerna inte ska blanda ihop detaljerna.
#1226386
HitTheRoadJack skrev:Lyckost! Vilken bra överraskning till att bli byggd igår. Själv väntar jag som en galning på min v90 v3 ska slå om till byggd. Borde hända när som helst.

Antar de kanske bygger v90cc på samma lina som v90 och nu dunkar de på med bara v90cc i en vecka o sedan skifta till v90 i två veckor. Detta för att montörerna inte ska blanda ihop detaljerna.
Alla bilar byggs på samma lina, såg det själv med egna ögon när jag var i fabriken.
Där stod XC90, XC60, V90 mfl. i en salig blandning på det rullande bandet :D
#1226391
HitTheRoadJack skrev:Jaja då försvann den själv förklaring . Kanske de fick spel över jag skulle ha växel paddlar till min klena D3?
Möjligt, ibland så undrar man hur de prioriterar.
Beställde min XC60 11 augusti, leveransvecka 10, idag låses ordern, känns underbart.
Men det har inte varit underbart att behöva vänta 6 månader.

Sen läser man att folk som beställt i oktober och november får levvecka 11.

Så någon form av prioriteringssystem har dem.
Vore kul om någon som jobbade på bandet kunde förklara hur de planerar, men det är antagligen hemligt.
#1226396
HitTheRoadJack skrev:Lyckost! Vilken bra överraskning till att bli byggd igår. Själv väntar jag som en galning på min v90 v3 ska slå om till byggd. Borde hända när som helst.

Antar de kanske bygger v90cc på samma lina som v90 och nu dunkar de på med bara v90cc i en vecka o sedan skifta till v90 i två veckor. Detta för att montörerna inte ska blanda ihop detaljerna.
Skumt att din inte blivit byggd innu! Min XC60 med lev v6, blev också bygg igår..
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 54

Jag har ingen lösning åt dig men jag ha[…]

DIN bil borde inte ta någon skada om ni kopp[…]

Som Totte säger är det sannolikt den sen[…]

S80 T6 AWD -08

Så att det inte uppstår missförs[…]