Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1182923
ITTo skrev:Nu har min bil gått från order till byggd!
Är nog den enda som inte fått tidigare datum på bilen känns det som, prel vecka 30 har stått från dag ett!
Får väl
Se om det händer ngt nu på sluttampen då! Spännande iaf!
Efter min beställdes om fick jag v28 som har stått hela tiden. Bilen kom till handlaren i tisdags denna veckan och jag skall hämta den på tisdag nu i veckan som kommer (kunde hämta den redan som i torsdags, men jag bor nere i skåne och handlaren ligger uppe i Sthlm så jag tar det i samband med ett kundbesök i sthlm).
#1183237
riha skrev:
ITTo skrev:Nu har min bil gått från order till byggd!
Är nog den enda som inte fått tidigare datum på bilen känns det som, prel vecka 30 har stått från dag ett!
Får väl
Se om det händer ngt nu på sluttampen då! Spännande iaf!
Efter min beställdes om fick jag v28 som har stått hela tiden. Bilen kom till handlaren i tisdags denna veckan och jag skall hämta den på tisdag nu i veckan som kommer (kunde hämta den redan som i torsdags, men jag bor nere i skåne och handlaren ligger uppe i Sthlm så jag tar det i samband med ett kundbesök i sthlm).
Vi får väl se vad som händer, byggd iaf och två veckor kvar enligt minvolvo. Funderar på om det har och göra med att jag loggat in för lite och kollar, har ökat dosen till tre gånger per dag nu, och kollar jobbmailen oftare än när jag jobbar (semester nu och ifall säljaren mailar att det är klart)!
#1183252
Nu är äntligen min bil uthämtad :-)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1184471
t76 skrev:Beställde V90 Business adv automat (+teknik Pro och klimat Volvo on Call) v.13.
Dök upp under min Volvo ca 10 dagar senare med prel. leverans v.47.
Uppdaterades den 4/5 till prel lev v.46.

Min kollega beställde motsvarande(samtidigt) fast AWD - hans ändrades från v.47 till v.27.
Uppdatering - Kollegan fick sin bil för 2 veckor sen.
Min har uppdaterats enligt följande v.47 -> v.46 -> v.43 och nu idag till v.41 :)
#1184477
t76 skrev:
t76 skrev:Beställde V90 Business adv automat (+teknik Pro och klimat Volvo on Call) v.13.
Dök upp under min Volvo ca 10 dagar senare med prel. leverans v.47.
Uppdaterades den 4/5 till prel lev v.46.

Min kollega beställde motsvarande(samtidigt) fast AWD - hans ändrades från v.47 till v.27.
Uppdatering - Kollegan fick sin bil för 2 veckor sen.
Min har uppdaterats enligt följande v.47 -> v.46 -> v.43 och nu idag till v.41 :)
Min med, nu V.44 :) Går åt rätt håll
#1184527
Xerikss0n skrev:
t76 skrev:
t76 skrev:Beställde V90 Business adv automat (+teknik Pro och klimat Volvo on Call) v.13.
Dök upp under min Volvo ca 10 dagar senare med prel. leverans v.47.
Uppdaterades den 4/5 till prel lev v.46.

Min kollega beställde motsvarande(samtidigt) fast AWD - hans ändrades från v.47 till v.27.
Uppdatering - Kollegan fick sin bil för 2 veckor sen.
Min har uppdaterats enligt följande v.47 -> v.46 -> v.43 och nu idag till v.41 :)
Min med, nu V.44 :) Går åt rätt håll
Japp, vi följs åt - hoppas det hoppar fram igen om en månad eller så (semestern brukar ju ändå gå rätt fort) ;)
#1190784
Xerikss0n skrev:
t76 skrev:
t76 skrev:Beställde V90 Business adv automat (+teknik Pro och klimat Volvo on Call) v.13.


Uppdatering - Kollegan fick sin bil för 2 veckor sen.
Min har uppdaterats enligt följande v.47 -> v.46 -> v.43 och nu idag till v.41 :)
Min med, nu V.44 :) Går åt rätt håll
Japp, vi följs åt - hoppas det hoppar fram igen om en månad eller så (semestern brukar ju ändå gå rätt fort) ;)
Det har nu gått 1 månad sen sist - min ligger oförändrad på v.41 - Har läst ngnstans att fabriken har haft stängt i 3 veckor och öppnar åter v.33 (dvs nästa vecka). Någon annan som har sett rörelser på sin estimerade leverans under senaste månaden?
#1190863
t76 skrev: Det har nu gått 1 månad sen sist - min ligger oförändrad på v.41 - Har läst ngnstans att fabriken har haft stängt i 3 veckor och öppnar åter v.33 (dvs nästa vecka). Någon annan som har sett rörelser på sin estimerade leverans under senaste månaden?
Ingen uppdatering sedan 10 juli för mig, har beräknad leverans V38. Jag hoppas bilen blir byggd inom de närmaste veckorna eftersom den ska till Westport för gaskonvertering. Får se om det händer något nu till veckan.
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 54

Kul att se att den är igång igen, om […]

Felmonterade däck

Ditt sätt att mäta säger inte s&a[…]

Att ladda från motorn lönar sig inte, f[…]

Hur som, börjar fundera på om man ska[…]