Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1226898
CuteLunatic skrev:
fkullberg skrev:
untitled.png
Beställd i början på Januari, får se om datumet stämmer :D

Blev en Volvo V90 D4 R-design med Klimatpaket VOC och teknikpaket.

La även Bla till 21" 5-dubbellekrad, mattsvart, Diamond Cut, Exteriört styling paket, Sensus Connect, Premium Sound BoW med 9" och lite annat.
Låter som en trevlig bil! :D men jag måste säga att detta med leveranstider är så sjukt konstigt. Du fick v15 och beställde i början av januari, jag beställde i slutet av oktober och fick v11.. :shock: :P
Din verkar inte heller fy skam, men har nog mycket tillgång och efterfrågan att göra. T8 är lite mer special. :D
#1226903
fkullberg skrev:
CuteLunatic skrev:
fkullberg skrev:
untitled.png
Beställd i början på Januari, får se om datumet stämmer :D

Blev en Volvo V90 D4 R-design med Klimatpaket VOC och teknikpaket.

La även Bla till 21" 5-dubbellekrad, mattsvart, Diamond Cut, Exteriört styling paket, Sensus Connect, Premium Sound BoW med 9" och lite annat.
Låter som en trevlig bil! :D men jag måste säga att detta med leveranstider är så sjukt konstigt. Du fick v15 och beställde i början av januari, jag beställde i slutet av oktober och fick v11.. :shock: :P
Din verkar inte heller fy skam, men har nog mycket tillgång och efterfrågan att göra. T8 är lite mer special. :D
Helt riktigt. Självklart är efterfrågan på D4 högre än T8. Men vafan, nu är det 7v kvar till leverans enligt min volvo så snart än den galna väntan över.. 8)
#1227053
PaNi skrev:Ursprunglig leveransvecka: 4
Verklig leveransvecka: Fredag vecka 3.
Bra jobbat Volvo!

Så nu är XC60:n utbytt mot en V90CC 8)
Snyggt! Av nyfikenhet, vad fick dig att välja just V90CC? lust att bjuda på en bild? :D
#1227289
Första träffen när jag googlar Volvo MCZ48 ger en länk till V90 CC;
https://www.volvocars.com/se/bilar/mode ... ss-country

Och scrollar jag längst ner på Google efter den sökningen så får jag fram detta:
Bild

Så nog är det bara någon intern betäckning för CC.
#1227297
grillchips skrev:Första träffen när jag googlar Volvo MCZ48 ger en länk till V90 CC;
https://www.volvocars.com/se/bilar/mode ... ss-country

Och scrollar jag längst ner på Google efter den sökningen så får jag fram detta:
Bild

Så nog är det bara någon intern betäckning för CC.
Jo så långt har jag också kommit, men det finns ju Plus och pro, och vanlig.
Anledningen att jag frågar är att jag kan inte hitta info nånstans i MinVolvo att jag köpt en plus.
#1227338
Vardelos skrev:Någon som vet vad MCZ48 betyder, står under paket.

Jag misstänker att det kan vara CC Plus koden då jag inte kan hitta det någon stans, för under modell står det CrossCountry business advanced.
Det står "Klimatpaket VOC, MCZ50, Teknikpaket" under paket på min sida, under utrustningsnivå står det "Cross Country Plus" och under modell "V90 Cross Country T5 II AWD Business Adv". Vet dock ej vad MCZ48/50 står för.
#1227751
grillchips skrev:
Kingcool skrev: Det var inte någon priolista jag menade :)

Utan en handlare går in och gör en beställning på låt säga en V90 T8a utan att ha någon köpare till den. Beställningen får då en levvecka.
När sen en köpare kommer in, kollar säljaren om den tidigare beställda bilen kan ändras till köparens önskemål. Kan den det, så får köparen den bilens plats i kön.
Nejdå, jag menade mer generellt. Det dyker upp mellan varven som teori och jag tror inte att det är så bara. :)
Däremot är det ju bekräftat att det är som du säger i övrigt. Men T8orna verkar generellt ta längre tid att bygga och har väl varit så redan från start upplever jag.
Jag vill påstå att det inte stämmer. Det tipset fick jag när jag beställde i slutet på oktober, då tog jag en av de bestllda bilarna som bilfirman hafe i pipe’n med utsprunglig leverans i mitten på dec. En V90 D3 business awd med voc. Men så fort jag lagt min beställning på den och ändrat till fwd och business adv., då fick jag lev-vecka v13. Där är jag än. Så när jag läser om folk som beställt bilen ex i jan och får den v15 undrar jag vad volvo håller på med. Jag tycker att man borde få veta vad de olika typerna kan ha för beräknad lev.tid. Ex, 4wd, vill du ha det så kommer tiden ökas på 7vekor eftersom för tillfället bygger de annat eller liknande.

Edit: det var för övrigt därför jag beställde från annat ställe än Göteborg där jag bor, så nu får jag dels längre transportsträcka (och färre leveranser än till bilia gbg?) och sedan måste jag åka och hämta skiten också. Inte jättelångt (borås) men ändå. Begreppet ”Genväg-senväg” känns igen på ngt sätt...
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 54
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]