Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1173159
Beställde V90 Business adv automat (+teknik Pro och klimat Volvo on Call) v.13.
Dök upp under min Volvo ca 10 dagar senare med prel. leverans v.47.
Uppdaterades den 4/5 till prel lev v.46.

Min kollega beställde motsvarande(samtidigt) fast AWD - hans ändrades från v.47 till v.27.
#1173188
t76 skrev:Beställde V90 Business adv automat (+teknik Pro och klimat Volvo on Call) v.13.
Dök upp under min Volvo ca 10 dagar senare med prel. leverans v.47.
Uppdaterades den 4/5 till prel lev v.46.

Min kollega beställde motsvarande(samtidigt) fast AWD - hans ändrades från v.47 till v.27.
Men vad f... Jag vill också ha vecka 27! :-p
Vilka färger har ni?
#1173201
Xanthopteryx skrev:
t76 skrev:Beställde V90 Business adv automat (+teknik Pro och klimat Volvo on Call) v.13.
Dök upp under min Volvo ca 10 dagar senare med prel. leverans v.47.
Uppdaterades den 4/5 till prel lev v.46.

Min kollega beställde motsvarande(samtidigt) fast AWD - hans ändrades från v.47 till v.27.
Men vad f... Jag vill också ha vecka 27! :-p
Vilka färger har ni?
Osmium grey på båda bilarna. Japp v.27 skulle jag också vilja ha men det verkar som AWDn har kortare leveranstid.
#1173227
t76 skrev:
Xanthopteryx skrev:
t76 skrev:Beställde V90 Business adv automat (+teknik Pro och klimat Volvo on Call) v.13.
Dök upp under min Volvo ca 10 dagar senare med prel. leverans v.47.
Uppdaterades den 4/5 till prel lev v.46.

Min kollega beställde motsvarande(samtidigt) fast AWD - hans ändrades från v.47 till v.27.
Men vad f... Jag vill också ha vecka 27! :-p
Vilka färger har ni?
Osmium grey på båda bilarna. Japp v.27 skulle jag också vilja ha men det verkar som AWDn har kortare leveranstid.
Beställd i början av mars (V90 D4 AWD Momentum med lite paket och extragrejs), leverans V43. Sedan V42, V41 och nu senaste ändringen V38.
Så något mer är det helt klart som spelar in... Frågan är vad?
Färgen minns jag inte vad vi valde först men sedan tog vi Electric Silver. Får se hur många fler gånger vi tänker ändra oss. :-p
#1173234
Xanthopteryx skrev:
Beställd i början av mars (V90 D4 AWD Momentum med lite paket och extragrejs), leverans V43. Sedan V42, V41 och nu senaste ändringen V38.
Så något mer är det helt klart som spelar in... Frågan är vad?
Färgen minns jag inte vad vi valde först men sedan tog vi Electric Silver. Får se hur många fler gånger vi tänker ändra oss. :-p
Frågade ÅF hur det kommer sig att det skiljer 20veckor på 2 bilar vi beställde samtidigt och fick följande svar den 10Maj:
Det ligger till så att man får produktionsplatser tilldelade på de olika Modellerna och option.
Då V90 AWD inte är fullt så populär så fylls dessa inte upp så fort.
D3 och D4 blir tyvärr fort uppfyllda fast att dessa har fler produktionsplatser.

Idag ligger vi inne på december på D3 D4:an
Men får bara Sverige fler produktionsplatser tilldelade kommer den snabbare.
#1173311
t76 skrev:
Xanthopteryx skrev:
Beställd i början av mars (V90 D4 AWD Momentum med lite paket och extragrejs), leverans V43. Sedan V42, V41 och nu senaste ändringen V38.
Så något mer är det helt klart som spelar in... Frågan är vad?
Färgen minns jag inte vad vi valde först men sedan tog vi Electric Silver. Får se hur många fler gånger vi tänker ändra oss. :-p
Frågade ÅF hur det kommer sig att det skiljer 20veckor på 2 bilar vi beställde samtidigt och fick följande svar den 10Maj:
Det ligger till så att man får produktionsplatser tilldelade på de olika Modellerna och option.
Då V90 AWD inte är fullt så populär så fylls dessa inte upp så fort.
D3 och D4 blir tyvärr fort uppfyllda fast att dessa har fler produktionsplatser.

Idag ligger vi inne på december på D3 D4:an
Men får bara Sverige fler produktionsplatser tilldelade kommer den snabbare.
Åfan. Vilken tur jag valde till AWD. TÄNKTE TA bort det först men la till det för Andrahandsvärdets skull
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 54

De sista åren skippade Volvo "äkta[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Tänk den dag det kunde bli så att bilt[…]

Blev byte av samtliga filter och ny olja igå[…]

Ex30 leveranstid

Snygg! Fina bilder