Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1184527
Xerikss0n skrev:
t76 skrev:
t76 skrev:Beställde V90 Business adv automat (+teknik Pro och klimat Volvo on Call) v.13.
Dök upp under min Volvo ca 10 dagar senare med prel. leverans v.47.
Uppdaterades den 4/5 till prel lev v.46.

Min kollega beställde motsvarande(samtidigt) fast AWD - hans ändrades från v.47 till v.27.
Uppdatering - Kollegan fick sin bil för 2 veckor sen.
Min har uppdaterats enligt följande v.47 -> v.46 -> v.43 och nu idag till v.41 :)
Min med, nu V.44 :) Går åt rätt håll
Japp, vi följs åt - hoppas det hoppar fram igen om en månad eller så (semestern brukar ju ändå gå rätt fort) ;)
#1190784
Xerikss0n skrev:
t76 skrev:
t76 skrev:Beställde V90 Business adv automat (+teknik Pro och klimat Volvo on Call) v.13.


Uppdatering - Kollegan fick sin bil för 2 veckor sen.
Min har uppdaterats enligt följande v.47 -> v.46 -> v.43 och nu idag till v.41 :)
Min med, nu V.44 :) Går åt rätt håll
Japp, vi följs åt - hoppas det hoppar fram igen om en månad eller så (semestern brukar ju ändå gå rätt fort) ;)
Det har nu gått 1 månad sen sist - min ligger oförändrad på v.41 - Har läst ngnstans att fabriken har haft stängt i 3 veckor och öppnar åter v.33 (dvs nästa vecka). Någon annan som har sett rörelser på sin estimerade leverans under senaste månaden?
#1190863
t76 skrev: Det har nu gått 1 månad sen sist - min ligger oförändrad på v.41 - Har läst ngnstans att fabriken har haft stängt i 3 veckor och öppnar åter v.33 (dvs nästa vecka). Någon annan som har sett rörelser på sin estimerade leverans under senaste månaden?
Ingen uppdatering sedan 10 juli för mig, har beräknad leverans V38. Jag hoppas bilen blir byggd inom de närmaste veckorna eftersom den ska till Westport för gaskonvertering. Får se om det händer något nu till veckan.
#1191756
Jag beställde en V90 CC i veckan. Prel lev, v.48. Nån mer som beställt nyligen?
#1192436
17/8 uppdaterades Min Volvo (för första gången på över en månad). Ingen ändring.
18/8 uppdaterades det igen och bilen var Byggd!
19/8 uppdaterades detigen och bilen är flyttad från vecka 37 till vecka 36.

Har sedan flera veckor tillbaka redan bokat in dag för hämtning, 12 september klockan 09. Så blir den klar tidigare så gör det inget eftersom vi ändå inte kan hämta tidigare, men lite kul ändå. Ursprunglig leveransvecka var vecka 43.
#1192474
bereck skrev:Jag beställde min S90 D4 AWD i maj och fått v45 som lev.tid eftersom den blir som S90 made in China undrar jag om det finns här fler chinabilar ?
Fick idag uppdatering i min volvo leveransen är nu en vecka senare v46 har dom en annan tidsräkning i Kina :?: :cry:
#1192476
Tjena!
Beställde en svart V90 T5 R-Design i slutet av februari. Ursprungliga veckan blev v46. Sedan hela våren gick det bakåt i tiden tills fabriken tog semester. När semestern kom var leveransveckan 39. Nu har den hunnit uppdatera till både byggd och på väg till din volvo handlare och det är först nu jag märkt det. Men, det är fortfarande leveransvecka 39 som gäller tydligen. Ska det verkligen ta 5 veckor för den att komma till volvo handlaren 800m från fabriken och för dom att göra bilen redo? Hur lång tid tog det för er efter att den slog om till påväg till din volvo handlare? Vill dock tillägga att bilen är beställd med polestar optimering så det kanske tar någon mer dag för dom att optimera bilen också.
Tacksam för svar!
Trevlig helg!
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 54
S/V60 Polestar utan taklucka

Så är det säkerligen men det som t[…]

Felkoder?

Står det någonstans på Volvos […]

Tackar för input! Yes det ska vara Denso och […]