Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1197894
GustavB skrev:Nu verkar leveranstiderna dragit iväg en del (enligt https://m.volvobil.se/times/). Kompisen beställde en V90 CC i fredags och på "Min volvo" står v.18??? Känns som det är lite väl långt bort?
Lite lattjo att XC90 kan levereras snabbast av samtliga Volvos modeller... Hälsningar från en som beställde V90 i april och enligt "min Volvo" kan ingen leveransvecka utläsas...
#1198898
dfa skrev:
Fisch skrev:För mig är det tvärt om. Beställde en V90CC Pro vecka 34 alltså förra veckan, fick då leverans till vecka 1. Idag har de uppdaterat och nu är leverans vecka 49.
Typ samma här, beställde V90 CC vecka 35. Leverans vecka 51.
Har samma info att delge. Beställde en V90 CC vecka 36 - leverans vecka 52.
#1199020
"Min Volvo" verkar ha kastat in handduken avseende leveranstid. Enligt säljaren så tuggar produktionen på, så förhoppningsvis (!?) inga extra förseningar...
#1199038
Guligan skrev:"Min Volvo" verkar ha kastat in handduken avseende leveranstid. Enligt säljaren så tuggar produktionen på, så förhoppningsvis (!?) inga extra förseningar...
I slutet av sommaren när jag beställde min stod det 8 st leveransklara V90 CC i hallen hos min handlare. Det var bilar som skulle levereras i september/oktober. SÅ produktion hade jobbat på ordentligt. Frågan är om man kan hoppas på samma tur under hösten?
#1201585
Är det nån som har leverans mellan v.40 och v.46?

Sitter och undrar om Volvos AdBlue-satsning medför den långa leveranstiden just nu. Dvs att de inte vill leverera ut så många bilar innan v.46?
#1201664
HitTheRoadJack skrev:Det bör väl rimligen vara de som beställer bil v46 o senare som blir tvungna AdBlue.


Cheers
Tror du inte det är tillverkningsvecka 46 och framåt som avses?
#1204204
Beställde min XC90 T8 den 30:e augusti. Fick preliminär leverans i mitten av januari, men fick tidigare i veckan beskedet att den kommer nu på tisdag! 7 veckor från beställning till leverans..
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 54

Börja med att plocka loss tryckgivaren nä[…]

Ser ut att komma från det lilla hålet […]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel ti[…]

Yttertemperatur mätare

Appen går inte på bilens temperatur ut[…]