Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1178538
Philipvolvo97 skrev:Idag slog min om till " på väg till volvohandlare". Men leveransen ökade på med 4 veckor :( det kan väl inte stämma, det tar väl några dagar för bilen till ÅF och sen får ÅF utse en leveranstid? känns som det inte krävs mer än 2 veckor...
En annan sak jag undrar över är: står det "på väg till Volvohandlaren" tills man bestämmt leveransdag?? Brorsan undrar om den tar vägen via Kina å hit?! Hahaha
#1178542
Elektrikern84 skrev:
Philipvolvo97 skrev:Idag slog min om till " på väg till volvohandlare". Men leveransen ökade på med 4 veckor :( det kan väl inte stämma, det tar väl några dagar för bilen till ÅF och sen får ÅF utse en leveranstid? känns som det inte krävs mer än 2 veckor...
En annan sak jag undrar över är: står det "på väg till Volvohandlaren" tills man bestämmt leveransdag?? Brorsan undrar om den tar vägen via Kina å hit?! Hahaha
Haha bra fråga ;) får åka upp till ÅF imon o kolla om bilen står där ;) sen ringer jag väl säljaren på måndag.
#1178551
Philipvolvo97 skrev:
Elektrikern84 skrev:
Philipvolvo97 skrev:Idag slog min om till " på väg till volvohandlare". Men leveransen ökade på med 4 veckor :( det kan väl inte stämma, det tar väl några dagar för bilen till ÅF och sen får ÅF utse en leveranstid? känns som det inte krävs mer än 2 veckor...
En annan sak jag undrar över är: står det "på väg till Volvohandlaren" tills man bestämmt leveransdag?? Brorsan undrar om den tar vägen via Kina å hit?! Hahaha
Haha bra fråga ;) får åka upp till ÅF imon o kolla om bilen står där ;) sen ringer jag väl säljaren på måndag.
Återkom gärna när den står hos din ÅF. Borde väl ta lika lång för min kärra å komma till Sthlm
#1178912
t76 skrev:
t76 skrev:Beställde V90 Business adv automat (+teknik Pro och klimat Volvo on Call) v.13.
Dök upp under min Volvo ca 10 dagar senare med prel. leverans v.47.
Uppdaterades den 4/5 till prel lev v.46.

Min kollega beställde motsvarande(samtidigt) fast AWD - hans ändrades från v.47 till v.27.
Verkar som jag dragit världens nitlott. Fortfarande v46. Är det ngn annan som har lika lång lev.tid som jag?
Tacksam för all input - ska prata med ÅFn men vill gärna ha lite kött på benen först.
Senaste nytt - prel lev ändrades i dagarna från v.46 till v.43.
#1178913
t76 skrev:
t76 skrev:
t76 skrev:Beställde V90 Business adv automat (+teknik Pro och klimat Volvo on Call) v.13.
Dök upp under min Volvo ca 10 dagar senare med prel. leverans v.47.
Uppdaterades den 4/5 till prel lev v.46.

Min kollega beställde motsvarande(samtidigt) fast AWD - hans ändrades från v.47 till v.27.
Verkar som jag dragit världens nitlott. Fortfarande v46. Är det ngn annan som har lika lång lev.tid som jag?
Tacksam för all input - ska prata med ÅFn men vill gärna ha lite kött på benen först.
Senaste nytt - prel lev ändrades i dagarna från v.46 till v.43.
Vi följs åt, i fredags ändrades från v.49 till v.46! Ett steg i rätt riktning :)
#1178916
Xerikss0n skrev:
t76 skrev:
t76 skrev:
Verkar som jag dragit världens nitlott. Fortfarande v46. Är det ngn annan som har lika lång lev.tid som jag?
Tacksam för all input - ska prata med ÅFn men vill gärna ha lite kött på benen först.
Senaste nytt - prel lev ändrades i dagarna från v.46 till v.43.
Vi följs åt, i fredags ändrades från v.49 till v.46! Ett steg i rätt riktning :)
Japp, kul att se - hoppas det fortsätter så här :)
#1178925
Cokeisit skrev:
Betrieb skrev:Nu så! Byggd i Torslanda, framflyttad beräknad leverans från v.27 till v.26.
Grattis du vann! Min har inte slagit om till byggd än Bild

Skickat från min F8131 via Tapatalk
En uppdatering, tyvärr åt fel håll – På väg till Volvohandlare nu men lev framflyttad från v.26 till 27. Hur går det för dig?
#1178937
Betrieb skrev:
Cokeisit skrev:
Betrieb skrev:Nu så! Byggd i Torslanda, framflyttad beräknad leverans från v.27 till v.26.
Grattis du vann! Min har inte slagit om till byggd än Bild

Skickat från min F8131 via Tapatalk
En uppdatering, tyvärr åt fel håll – På väg till Volvohandlare nu men lev framflyttad från v.26 till 27. Hur går det för dig?
Fortfarande bara orderlagd med lev v 27. Väntan är olidlig, snart bryter väl hemsidan ihop pga alla mina inloggningarBild
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 54
Oljud Drivlina xc60 -14 *film*

Så skulle inte jag vicka 😔. Men vad är[…]

Den mutter du har ska dras tast med moment. Dina l[…]

Bilen klagar hela tiden på låg batter[…]

Tack, ska kika. Försökt rikta in mig mot[…]