Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1180846
guldbajare skrev:Kunder till braBil Kungsängen är kul o se!

/Andreas, PST brabil kungsängen :)

Skickat från min SM-G928F via Tapatalk
Om du är bra kan jag tänka mig att välja dig som servicenisse sedan!
Sådant är så svårt - har för många gånger råkat på för dålig kompetens hos servicefolk.
Har fått montera ihop löstagna delar själv när jag hämtat den till och med, och delar som monterats tillbaka fel,
att de gjort saker de inte skulle gjort (förvisso tjänade jag ju på det då jag fick pengarna tillbaka :-p ) e.t.c.
#1180859
Xanthopteryx skrev:
guldbajare skrev:Kunder till braBil Kungsängen är kul o se!

/Andreas, PST brabil kungsängen :)

Skickat från min SM-G928F via Tapatalk
Om du är bra kan jag tänka mig att välja dig som servicenisse sedan!
Sådant är så svårt - har för många gånger råkat på för dålig kompetens hos servicefolk.
Har fått montera ihop löstagna delar själv när jag hämtat den till och med, och delar som monterats tillbaka fel,
att de gjort saker de inte skulle gjort (förvisso tjänade jag ju på det då jag fick pengarna tillbaka :-p ) e.t.c.
Vem köper du bilen av?
Be din säljare visa dig ut eller hämta mig när du hämtar bilen hos oss så ska vi lösa det!
(Dom ska iofs presentera dig för en pst om du inte har någon från början, men görs sällan)

Skickat från min SM-G928F via Tapatalk
#1180869
guldbajare skrev:
Xanthopteryx skrev:
guldbajare skrev:Kunder till braBil Kungsängen är kul o se!

/Andreas, PST brabil kungsängen :)

Skickat från min SM-G928F via Tapatalk
Om du är bra kan jag tänka mig att välja dig som servicenisse sedan!
Sådant är så svårt - har för många gånger råkat på för dålig kompetens hos servicefolk.
Har fått montera ihop löstagna delar själv när jag hämtat den till och med, och delar som monterats tillbaka fel,
att de gjort saker de inte skulle gjort (förvisso tjänade jag ju på det då jag fick pengarna tillbaka :-p ) e.t.c.
Vem köper du bilen av?
Be din säljare visa dig ut eller hämta mig när du hämtar bilen hos oss så ska vi lösa det!
(Dom ska iofs presentera dig för en pst om du inte har någon från början, men görs sällan)

Skickat från min SM-G928F via Tapatalk
Micke. Just nu vecka 37 enligt Vovlo.
Du som då är lite inblandad i det här - solglasögonfacket som finns till, öhm, XC60? Som man sätter vid grabbräcket i taket innanför dörren.
Passar det V90 också?
#1180942
guldbajare skrev:Ah okej!

Nje det vet ja inte på rak arm. Dom ser ju rätt lika ut.
Dock för mig jag läst hör nånstans om att någon gjort precis så.

Skickat från min SM-G928F via Tapatalk
Jag också men vet inte inte om man vågar chansa. Borde väl kanske gå, eventuellt? :-P
#1181015
Xanthopteryx skrev:
Elektrikern84 skrev:11:00 imorrn ska jag hämta på Bra Bil i Kungsängen. :-)
Lite resfeber-känsla är det allt! :-)
Jag vet ännu inte hur man addar bilder.
Vilken säljare? Skall själv hämta där så småningom.
Bosse L. Tjackat av han förr. Trevlig ich mkt hjälpsam!
#1181142
Äntligen, min ombeställda bil har äntligen i söndags slagit om till att vara färdigbyggd i Torslanda.
I tisdags så slog den sen om till "På väg till din volvohandlare".
Igår, torsdags fick jag ett mail från volvohandlaren att en order upprättats för att den 28:e utföra montage av dragkrok, nummerplåtar, mjukvara, aktivering av VOC mm.
Tyvärr är det mitt i min semestervecka, så jag kommer väl hämta ut den i början av vecka 27 istället.
Skall boka tid med dem på måndag.

kulle egentligen haft bilen redan den 1:e juni, men pga att de beställt fel bil (de glömde beställa AWD) såfick jag ombeställt den och en "gräddfil" för att få den snabbare, så ca fem veckor längre väntetid. Drygt har det varit.
#1182594
Nu har min bil gått från order till byggd!
Är nog den enda som inte fått tidigare datum på bilen känns det som, prel vecka 30 har stått från dag ett!
Får väl
Se om det händer ngt nu på sluttampen då! Spännande iaf!
#1182603
ITTo skrev:Nu har min bil gått från order till byggd!
Är nog den enda som inte fått tidigare datum på bilen känns det som, prel vecka 30 har stått från dag ett!
Får väl
Se om det händer ngt nu på sluttampen då! Spännande iaf!
Hade v27 från början till slut. Fick den v25 torsdag.
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 54

Aldrig gjort det men, om det går att öp[…]

Det är inte reglervententilen på AC som[…]

Leasing bildäck

Jag och min sambo har leasat bil och lämnad[…]

Vi som beställt nya XC60

Man kan ju ladda batterierna när man kö[…]