Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1229577
Har hela tiden sagt att leverans sker vecka 8, men efter att det byggdes i Torslanda förra veckan slog den om till vecka 7. Idag har den slagit om till "På väg till Volvohandlare" men tyvärr hoppat tillbaka på vecka 8.

Förstår inte riktigt vad den ska göra hos Volvohandlaren (Liljas Bil i Kalmar) i 2,5-3 veckor?! :???:

Bilen är förövrigt en solidsvart T6:a, polestar, inscription med allt lull-lull som gick att lägga till förutom BoW (varför snålade jag här?).
Bild
#1229942
Att minvolvo lever sitt egna liv är inget nytt under solen tyvärr.
Jag vågar ju dock förutsätta att din säljare har bättre koll på faktisk leveransdag än vad minvolvo har.
#1230238
Beställde en S90 T8 i september. Nu kom leveransveckan i min Volvo. 9 veckor kvar till leverans dvs vecka 15. Suck.. lång väntan, har ibland åkt till Volvohandlare och besökt utställningshallen för att sitta i en ny S90 och känna känslan. :D
#1230332
Vad bra att den långa väntan är över, samma här då jag fick min i onsdags.
Det finns massor med roligt att gräva ned sig i. Tycker det är inte alls dumt med den installerande appen Spotify. Håller nu som bäst att öva på Volvo voice kommandon. Där finns det nog en del odokumenterade genvägar som ”jag fryser” o ”jag svettas” - finns det fler?
#1230346
Kenjoh4: jag vet hur det känns! beställde min V90 T8 i oktober och väntar fortfarande, 4 veckor kvar enligt min volvo. Man blir fan lite halvt galen på denna leveranstid. Vet dock att Volvo gör allt dom kan, känner flera stycken som jobbar i fabriken och det är hårt jobb där nu 24/7. Jag tror han sa att det tillverkas ca 62 bilar i timmen just nu.
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 54

Mer info. Jag hittade en youtubefilm som handlar […]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Såg på protokollet att du också[…]

Har felkod HCM-B104154, lägesgivarna må[…]

Vi som beställt nya XC60

Jag lade första beställningen 23[…]