Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1169307
Tempmätare har inte funnits på V70 på ett tag heller väl? Jag hade ingen på min V70 MY13.
#1169310
AndS skrev:
bankb skrev: Men idag upptäckte jag en konstruktionsmiss, enligt mig. Påfyllnaden för spolarvätskan är helt ologisk, går det ens att fylla på den utan att spilla massor?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det tror jag är handhavande. De flesta jag ser som fyller på håller i handtaget och häller med kortsidan av en dunk nedåt, om man istället vänder dunken så den breda sidan blir nedåt så kan man hälla utan att det klunkar och rinner åt alla håll, dunken tar då in luft enklare. Visst lite stänk blir det när den är helt full, men inte spiller man några massor med den metoden jag beskriver. Sedan finns det dunkar som är speciellt tilluftshåll för att förenkla. Eller var det någon annan form av påfyllning du tänkte på?
Köpte spolarvätska i påse, tyckte det såg lite trångt ut för en dunk. Dämparen till huven sitter precis för påfyllningshålet. Men får prova dunk nästa gång. Eller helt enkelt stanna på Statoil som har automaterna :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1169311
Sleeper skrev:Hävdar också handhavande. Jag häller med dunkens långsida parallellt med marken och snvänder en sådan tratt som brukar finnas vid motoroljan på mackerna. Spiller sällan en droppe.
Med tratt så funkar det ju säkert bättre. Men ska det verkligen behövas om konstruktionen är okej?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1169326
Har D3 med automat. Tööööööörstig


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1169348
Mitt bidrag till listan på i-lands problem. (Jag har egentligen en fantastisk bil)
Det mesta i bilen känns långsamt.Jag retar mig mest på att spärren till växelväljaren (automat) är så seg, man måste trycka in knappen och vänta 0.2 sek innan man kan dra i den. Nyckellös upplåsning, vänta 0.2 sek öppna. "fotspark" för öppning av baklucka 1,5 sek innan svar.Fälla ner dragkrok.(man hinner trycka 5 gånger)
#1169360
Det enda jag anser vara en ordentlig och oförsvarlig designmiss av Volvo är att varvmätare saknas på 8" förardisplay och den manuella lådan (finns på automat så det handlar inte om platsbrist).
Kan inte förstå hur de tänkt där.

(Däremot har jag tempmätare till skillnad från 12"...)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13

Ser ut att komma från det lilla hålet […]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel ti[…]

Yttertemperatur mätare

Appen går inte på bilens temperatur ut[…]

Brainys V60

Toppen, tack! Just nu är tanken bilbyte till[…]