- fre 28 apr 2017, 12:51
#1169225
Hej,
Tänkte vi kunde starta en tråd med små irriterande försämringar som har skett med V90 jämfört med V70-serien. Jag börjar så får vi se om det uppkommer fler iaktagelser. Detta inte för att jag vill klaga men uppmärksamma och kanske få tips om saker jag inte upptäckt ännu som skiljer.
1. Lastnätet tar onödig mycket plats. På V70 satt den fast i själva baksidan av ryggstödet och var mer diskret.
2. Tillbehöret med en extra flik för shoppingskassar har ett gummiband som knappt går att dra runt en kasse. I V70 var den töjbar och kunder dras runt minst 4 kassar.
3. Bakvindrutetorkaren, den gick igång när man backade och hade läget med automatisk torkning. På V90 fungerar det endast när man sätter på framtorkarna i manuellt läge. Helt ologiskt och irriterande.
4. Svårt att se i Navin hur många mil man har till destination. Man måste först maximera, dra i en flik och sedan kan man se den siffran. Krångligt och inte användvänligt.
5. Ingen tempmätare så man kan se när motorn har kommit i upp i värme. Det kan tyckas onödigt på nya bilar men jag såg i alla fall till att inte köra så korta sträckor att bilen inte hann bli varm utan tog ett extra varv ibland.
6. Endast en trippmätare? Det var ju guld att ha en extra fristående att sätta på sträckor man ville mäta av.
Det var vad jag kom på nu.
Tänkte vi kunde starta en tråd med små irriterande försämringar som har skett med V90 jämfört med V70-serien. Jag börjar så får vi se om det uppkommer fler iaktagelser. Detta inte för att jag vill klaga men uppmärksamma och kanske få tips om saker jag inte upptäckt ännu som skiljer.
1. Lastnätet tar onödig mycket plats. På V70 satt den fast i själva baksidan av ryggstödet och var mer diskret.
2. Tillbehöret med en extra flik för shoppingskassar har ett gummiband som knappt går att dra runt en kasse. I V70 var den töjbar och kunder dras runt minst 4 kassar.
3. Bakvindrutetorkaren, den gick igång när man backade och hade läget med automatisk torkning. På V90 fungerar det endast när man sätter på framtorkarna i manuellt läge. Helt ologiskt och irriterande.
4. Svårt att se i Navin hur många mil man har till destination. Man måste först maximera, dra i en flik och sedan kan man se den siffran. Krångligt och inte användvänligt.
5. Ingen tempmätare så man kan se när motorn har kommit i upp i värme. Det kan tyckas onödigt på nya bilar men jag såg i alla fall till att inte köra så korta sträckor att bilen inte hann bli varm utan tog ett extra varv ibland.
6. Endast en trippmätare? Det var ju guld att ha en extra fristående att sätta på sträckor man ville mäta av.
Det var vad jag kom på nu.