Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1170386
Derank skrev:Trodde bara det var VW som envisades med grispisset fortfarande. Då får man väl slänga in en emulator då.
Nu är det ju iofs inget Grispiss. Nåväl kör med det i Passaten. Funkar fint! Inte mkt meck att åka till Pumpen å tanka vart fjärde månad.
#1170420
Robbi skrev:
Flajjan skrev:Idag har jag själv varit och tittat på en V90CC hos en annan ÅF. Den hade inscription stolarna, jag upplevde att dom har en något rakare sittställning, inte mycket men lite rakare, det gjorde endel. Tyvärr är just dom stolarna ännu hårdare - som att sitta på en träterass - undrar varför man gör stolarna så ofantligt hårda..
Testa den helt vanliga skinnstolen utan dynförlängning. Jag upptäckte en sak med min stol, jag trodde framdelen var längst ner men när jag pumpade neråt så gick den ner ännu längre.
Den stolen har jag provat - den var mindre dålig än den jag har.

Jag får nog leva med bilen som den är verkar det som, Bilia nasarn skyller helatiden på vabb å annat skit - med kommentaren, jag återkopplar till dig imorgon.. klart det kan vara så, men det känns som bortförklaringar - jag har varit på dom som fasen, det känns inte som att dom är speciellt intresserade av att lösa mina problem. Dom hoppas nog att jag ska tröttna..
Idag köpte jag en ny bil till en kollega, där gick bilia miste om 480.000 kr, det kändes faktiskt ganska bra!
#1170424
Flajjan skrev:
Robbi skrev:
Flajjan skrev:Idag har jag själv varit och tittat på en V90CC hos en annan ÅF. Den hade inscription stolarna, jag upplevde att dom har en något rakare sittställning, inte mycket men lite rakare, det gjorde endel. Tyvärr är just dom stolarna ännu hårdare - som att sitta på en träterass - undrar varför man gör stolarna så ofantligt hårda..
Testa den helt vanliga skinnstolen utan dynförlängning. Jag upptäckte en sak med min stol, jag trodde framdelen var längst ner men när jag pumpade neråt så gick den ner ännu längre.
Den stolen har jag provat - den var mindre dålig än den jag har.

Jag får nog leva med bilen som den är verkar det som, Bilia nasarn skyller helatiden på vabb å annat skit - med kommentaren, jag återkopplar till dig imorgon.. klart det kan vara så, men det känns som bortförklaringar - jag har varit på dom som fasen, det känns inte som att dom är speciellt intresserade av att lösa mina problem. Dom hoppas nog att jag ska tröttna..
Idag köpte jag en ny bil till en kollega, där gick bilia miste om 480.000 kr, det kändes faktiskt ganska bra!
Skriv en insändare i Motor så blir det nog fart på dem. Eller fråga om de vill kommentera något innan du skickar in den. Bild
#1190006
Apropå det här med trippmätare.

Det finns ju tre om man räknar in den som finns i förarpresentationen. Om man nollställer denna vid tankning så kan man använda TM till kortare sträckor. Dock är jag inte klar över vad man ska med TA till som nollställer sig när bilen varit avstängd minst fyra timmar. Förslag på nyttan med detta?

Har man svårt att hålla reda på sig går det väl iofs att använda körjournalen i On Call.

Henry
#1190597
Jag har varit på semester och haft ynnesten att slippa se bilen, i nästan 6 veckor har vi kört båt runt halva ostkusten och åkt hyrbil. Inte minsta tendens till att ha ont i ryggen, å då är inte båtstolarna "ergonomiskt påhittade efter en gammal audi stol 'a la Volvo" utan enkla stolar. Motor till jolle har lyfts på och av var och varannan dag vilket anstränger ryggen.
Idag kom vi hem, jag blev förvånad att bilen faktiskt gick att starta, det stod 12V låg, men bilen startade iaf.
Efter tre turer i bilen idag, sammanlagt kanske 60 minuter i bilen så kom ett obehag i ländryggen. Det kan mycket väl vara så att jag är ett ortopediskt missfoster eller liknande, men jag har ju defacto suttit bra i galet många andra bilar/stolar.
Ska skriva en liten insändare till någon av motortidningarna så får vi se om dom är intresserade, kan ju i bästa fall göra att Bilias säljare i Nacka blir lite seriösare och inte ljuger sina kunder rakt upp i ansiktet. Tyvärr så skriver ju biltidningarna upp Volvo till skyarna eftersom det är, förlåt var Sveriges stolthet, nu är det kinas stolthet. Det blir säkert som att svära i kyrkan, men väl värt en liten stunds skrivande.
#1190605
Flajjan skrev:Jag har varit på semester och haft ynnesten att slippa se bilen, i nästan 6 veckor har vi kört båt runt halva ostkusten och åkt hyrbil. Inte minsta tendens till att ha ont i ryggen, å då är inte båtstolarna "ergonomiskt påhittade efter en gammal audi stol 'a la Volvo" utan enkla stolar. Motor till jolle har lyfts på och av var och varannan dag vilket anstränger ryggen.
Idag kom vi hem, jag blev förvånad att bilen faktiskt gick att starta, det stod 12V låg, men bilen startade iaf.
Efter tre turer i bilen idag, sammanlagt kanske 60 minuter i bilen så kom ett obehag i ländryggen. Det kan mycket väl vara så att jag är ett ortopediskt missfoster eller liknande, men jag har ju defacto suttit bra i galet många andra bilar/stolar.
Ska skriva en liten insändare till någon av motortidningarna så får vi se om dom är intresserade, kan ju i bästa fall göra att Bilias säljare i Nacka blir lite seriösare och inte ljuger sina kunder rakt upp i ansiktet. Tyvärr så skriver ju biltidningarna upp Volvo till skyarna eftersom det är, förlåt var Sveriges stolthet, nu är det kinas stolthet. Det blir säkert som att svära i kyrkan, men väl värt en liten stunds skrivande.
Vad menar du? För att du tråkigt nog inte sitter bra så gör inte vi andra det heller och då är det dåliga stolar? Personligen sitter jag perfekt i Volvo V90, däremot riktigt illa i många andra bilmärken, men det behöver ju inte vara fel på de för att jag tycker så...

Vad är det säljarna och motorjournalisterna ljuger om?

Varför skulle inte Volvo var en del av Sveriges stolthet?
Den är konstruerad och byggd av i huvudsak svenska ingenjörer och montörer, även motorerna konstruerade och byggda i Skövde osv.

Så, varför skulle inte vi få vara stolt över att ett litet pluttland som Sverige internationellt sätt klarar av detta?
Ryssland t ex. vill leka stormakt, men kan inte ens konstruera eller bygga en enda personbil som håller internationellt osv.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
Vindrutetorkarmotor

Jag har vdb länken förut, men här[…]

Yttertemperaturen har stor inverkan hur mång[…]

Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]