Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1190660
För att tydligt svara på frågor ska jag göra mitt bästa. Det finns massor med mail från säljaren ifråga där han påstår diverse, känns kanske inte helt 100 att publicera dessa.
Krollspell skrev:
Flajjan skrev:Jag har varit på semester och haft ynnesten att slippa se bilen, i nästan 6 veckor har vi kört båt runt halva ostkusten och åkt hyrbil. Inte minsta tendens till att ha ont i ryggen, å då är inte båtstolarna "ergonomiskt påhittade efter en gammal audi stol 'a la Volvo" utan enkla stolar. Motor till jolle har lyfts på och av var och varannan dag vilket anstränger ryggen.
Idag kom vi hem, jag blev förvånad att bilen faktiskt gick att starta, det stod 12V låg, men bilen startade iaf.
Efter tre turer i bilen idag, sammanlagt kanske 60 minuter i bilen så kom ett obehag i ländryggen. Det kan mycket väl vara så att jag är ett ortopediskt missfoster eller liknande, men jag har ju defacto suttit bra i galet många andra bilar/stolar.
Ska skriva en liten insändare till någon av motortidningarna så får vi se om dom är intresserade, kan ju i bästa fall göra att Bilias säljare i Nacka blir lite seriösare och inte ljuger sina kunder rakt upp i ansiktet. Tyvärr så skriver ju biltidningarna upp Volvo till skyarna eftersom det är, förlåt var Sveriges stolthet, nu är det kinas stolthet. Det blir säkert som att svära i kyrkan, men väl värt en liten stunds skrivande.
Vad menar du? För att du tråkigt nog inte sitter bra så gör inte vi andra det heller och då är det dåliga stolar? Personligen sitter jag perfekt i Volvo V90, däremot riktigt illa i många andra bilmärken, men det behöver ju inte vara fel på de för att jag tycker så... - Detta svarade jag på, glad att andra är glada och nöjda.

Vad är det säljarna och motorjournalisterna ljuger om?
Säljaren jag haft kontakt med har påstått att man sitter likadant i en XC90 som en V90CC, det gör man inte. I en xc90 sitter man rakt, i en V90CC sitter man väldigt bakåtlutad/långt bak/ner på ett för mig dåligt sätt. Jag påtalade sittställningen när jag två veckor efter beställning påtalat att jag inte kan sitta bakåtlutad, dånföreslog säljaren att jag skulle prova en xc90 r design, det var precis samma.. Nej det är det inte.
Ang journalisterna så är väl allas arslen olika, en enda journalist, SvD motor påtalade att stolarna inte är i paritet med vad Volvo gjort tidigare. Som sagt alla är vi olika.

Varför skulle inte Volvo var en del av Sveriges stolthet?
Vissa ser det som en stolthet, andra inte, vissa gillar vin, andra öl..

Den är konstruerad och byggd av i huvudsak svenska ingenjörer och montörer, även motorerna konstruerade och byggda i Skövde osv.
Och S90 produktionen är flyttad av ekonomiska skäl..

Man får vara stolt och tycka om vad man vill, jag är inte imponerad hur bilen är, vad jag blivit lovad, hur jag blivit bemött av säljaren, tekniker och säljchefen, det är så långt under all kritik. De enda som varit reko är regionsdirektörennoch hans vice, när jag pratade med dom innan semestern så påtalade jag att deras jobb inte var att hantera kunders service ärenden, det borde deras säljare/säljvhefer/service göra.

Säljchefen lovade att lösa en annan bil till mig, jag kunde beställa vad som, dock skulle detta ske inom ett visst datum, jag svarar vanligtvis på mail inom 2-3 timmar, han hade en veckas svarstid på alla mail, jag påtalade detta för mannen ifråga och undrade hur han skulle få ihop det, försökte även flera gånger boka möte för att sitta ner och lösa detta. Fick ingen respons. Därav att jag är sjukt missnöjd, man ska inte handla bil av Bilia Nacka.

Jag har bytt verkstad. Får se hur det artar sig.

Så, varför skulle inte vi få vara stolt över att ett litet pluttland som Sverige internationellt sätt klarar av detta?
Ryssland t ex. vill leka stormakt, men kan inte ens konstruera eller bygga en enda personbil som håller internationellt osv.
#1190689
Jag håller med Flajjan. Man ska i det längsta försöka undvika anläggningen i Nacka, framförallt när det gäller säljarsidan.

Har för egen del försökt köpa bil där flera gånger, men det går ju bara inte. Maken till ointresserade och oengagerade säljare får man leta efter. Är jag osynlig? Jag verkar ju uppenbarligen inte synas när jag går runt och klämmer och känner på bilarna i hallen. Borde inte en säljare vara intresserad av att kränga bilar? De verkar fördriva tiden med att snacka skit med varandra när man är där. Står och hänger och skickar en bländande blick på sin höjd...

Numera servar jag företagsbilar på andra anläggningar och privatbil köper jag av Upplands motor. De har hungriga och engagerade säljare. De kommer fram, frågar om man hittar något och erbjuder sin hjälp.

Ska jag som kund be om att få köpa en bil? Aldrig i livet! De ska sälja en bil till mig.
#1190695
fjohan82 skrev:Jag håller med Flajjan. Man ska i det längsta försöka undvika anläggningen i Nacka, framförallt när det gäller säljarsidan.

Har för egen del försökt köpa bil där flera gånger, men det går ju bara inte. Maken till ointresserade och oengagerade säljare får man leta efter. Är jag osynlig? Jag verkar ju uppenbarligen inte synas när jag går runt och klämmer och känner på bilarna i hallen. Borde inte en säljare vara intresserad av att kränga bilar? De verkar fördriva tiden med att snacka skit med varandra när man är där. Står och hänger och skickar en bländande blick på sin höjd...

Numera servar jag företagsbilar på andra anläggningar och privatbil köper jag av Upplands motor. De har hungriga och engagerade säljare. De kommer fram, frågar om man hittar något och erbjuder sin hjälp.

Ska jag som kund be om att få köpa en bil? Aldrig i livet! De ska sälja en bil till mig.
Håller helt med, ointresserade säljare kan förstöra vilket bilntresse som helst.

Kul att du nämner Upplands Motor. Just Upplands Motor och Bra Bil i Enköping håller jag som några av de bästa återförsäljarna i Mellansverige.
Senast redigerad av 1 Krollspell, redigerad totalt 0 gånger.
#1190713
Krollspell skrev:
fjohan82 skrev:Jag håller med Flajjan. Man ska i det längsta försöka undvika anläggningen i Nacka, framförallt när det gäller säljarsidan.

Har för egen del försökt köpa bil där flera gånger, men det går ju bara inte. Maken till ointresserade och oengagerade säljare får man leta efter. Är jag osynlig? Jag verkar ju uppenbarligen inte synas när jag går runt och klämmer och känner på bilarna i hallen. Borde inte en säljare vara intresserad av att kränga bilar? De verkar fördriva tiden med att snacka skit med varandra när man är där. Står och hänger och skickar en bländande blick på sin höjd...

Numera servar jag företagsbilar på andra anläggningar och privatbil köper jag av Upplands motor. De har hungriga och engagerade säljare. De kommer fram, frågar om man hittar något och erbjuder sin hjälp.

Ska jag som kund be om att få köpa en bil? Aldrig i livet! De ska sälja en bil till mig.
Håller helt med, ointresserade säljare kan förstöra vilket biintresse som helst.

Kul att du nämner Upplands Motor. Just Upplands Motor och Bra Bil i Enköping håller jag som några av de bästa återförsäljarna i Mellansverige.
Enköping har jag upplevt mig osynlig och blivit fullständigt oengagerat mött.
#1190822
Fånigt plastiga baksidor på framstolarna. Rimmar illa med övrig standard. Underlig "kasslerficka" där. Nån som stoppar något där? I min V70 från 2000 är baksidan på framstolarna mjuka. Det finns två mjuka fickor. En väldigt djup där man nästan kan gömma en laptop. Ibland kan man hitta gamla grejor som försvann för längesedan där också...
#1190828
Nu äger jag ingen V90, men har däremot provkört både vanliga V90n och CCn. Jag kommer inte alls överens med körställningen i dessa bilar. När jag har ställt in stolen så som jag behöver ha den så känns det som att jag sitter alldeles för lågt. Hakan i höjd med överkant på dörrsidan, ungefär.... Detta i kombination med den bastanta mittkonsolen gör att det känns som att sitta i en låda. Ungefär som trafikmagasinet sa om 740 när den var ny... :lol: :???:

Jämför jag med sambons V70 eller någon av mina P2or så är skillnaden enorm, till V90ns nackdel tyvärr. Men det ska ju va' premium :wink:
#1190840
Precis det du beskriver älskar jag. Sitta lågt. Men som du skriver vill vi inte alla ha samma sak!

S80_140HK skrev:Nu äger jag ingen V90, men har däremot provkört både vanliga V90n och CCn. Jag kommer inte alls överens med körställningen i dessa bilar. När jag har ställt in stolen så som jag behöver ha den så känns det som att jag sitter alldeles för lågt. Hakan i höjd med överkant på dörrsidan, ungefär.... Detta i kombination med den bastanta mittkonsolen gör att det känns som att sitta i en låda. Ungefär som trafikmagasinet sa om 740 när den var ny... :lol: :???:

Jämför jag med sambons V70 eller någon av mina P2or så är skillnaden enorm, till V90ns nackdel tyvärr. Men det ska ju va' premium :wink:

Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1190846
Wibe skrev:Precis det du beskriver älskar jag. Sitta lågt. Men som du skriver vill vi inte alla ha samma sak!

S80_140HK skrev:Nu äger jag ingen V90, men har däremot provkört både vanliga V90n och CCn. Jag kommer inte alls överens med körställningen i dessa bilar. När jag har ställt in stolen så som jag behöver ha den så känns det som att jag sitter alldeles för lågt. Hakan i höjd med överkant på dörrsidan, ungefär.... Detta i kombination med den bastanta mittkonsolen gör att det känns som att sitta i en låda. Ungefär som trafikmagasinet sa om 740 när den var ny... :lol: :???:

Jämför jag med sambons V70 eller någon av mina P2or så är skillnaden enorm, till V90ns nackdel tyvärr. Men det ska ju va' premium :wink:

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Precis så är det ju :) Och bilarna säljer ju som smör, så det är jag som är konstig bara :lol:
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13

Norrland

Montering av hardwire-kittet till nya dashcamen, t[…]

Fungerar låset? Kolla sladdarna mellan lucka[…]

Kan det vara någon glapp eller något[…]