Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nimzz
#1169012
Hej! Är det bara min ratt vars knappar lever lite som dem själva vill? Att backa, välja meny eller bekräfta funkar inte. Alltså på högra sidan av ratten. Va precis hos Bilia och provade göra en mjukvaruuppdatering, men det hjälpte inte så mycket.

Sen undrar jag en annan sak. När jag var där passade jag på och beställa till mina nya fälgar:
styrutslagsbegränsare
Art nr.
31650227
hastighetsmätare
Art. nr.
32207225

Ni som har större däck på sommaren och 17 på vintern, hur väljer ni så den "aktiverar" dessa två?

Tacksam för svar :)
av liketlever
#1169017
Styrutslagbegränsqre och hastighetsmätaren får du leva med kommer vara så hela tiden.

Sen märker man ingen större skillnad. Jag gjorde inte det iaf.

Skickat från min D6603 via Tapatalk
#1169029
Nimzz skrev:Hej! Är det bara min ratt vars knappar lever lite som dem själva vill? Att backa, välja meny eller bekräfta funkar inte. Alltså på högra sidan av ratten. Va precis hos Bilia och provade göra en mjukvaruuppdatering, men det hjälpte inte så mycket.

Sen undrar jag en annan sak. När jag var där passade jag på och beställa till mina nya fälgar:
styrutslagsbegränsare
Art nr.
31650227
hastighetsmätare
Art. nr.
32207225 i

Ni som har större däck på sommaren och 17 på vintern, hur väljer ni så den "aktiverar" dessa två?

Tacksam för svar :)
Starta om bilen? (batteri av) Vänta minst tio minuter innan du kör på strömmen igen.
av Nimzz
#1169061
Xanthopteryx skrev:
Nimzz skrev:Hej! Är det bara min ratt vars knappar lever lite som dem själva vill? Att backa, välja meny eller bekräfta funkar inte. Alltså på högra sidan av ratten. Va precis hos Bilia och provade göra en mjukvaruuppdatering, men det hjälpte inte så mycket.

Sen undrar jag en annan sak. När jag var där passade jag på och beställa till mina nya fälgar:
styrutslagsbegränsare
Art nr.
31650227
hastighetsmätare
Art. nr.
32207225 i

Ni som har större däck på sommaren och 17 på vintern, hur väljer ni så den "aktiverar" dessa två?

Tacksam för svar :)


Starta om bilen? (batteri av) Vänta minst tio minuter innan du kör på strömmen igen.
Samma problem kvarstår. Provat nollställa allt också.

edit: Tänkte om Spotify kunde ha något med det och göra eftersom jag nyligen installerade det. Så avinstallerade både spotify och VolvoID. Nu finns de inte i min bil och de går inte att ladda ner. Volvo ID fungerade inte innan jag tog bort den heller. Bokat tid hos Bilia om två veckor. Får se hur det går då..
#1169081
Nimzz skrev:
Xanthopteryx skrev:
Nimzz skrev:Hej! Är det bara min ratt vars knappar lever lite som dem själva vill? Att backa, välja meny eller bekräfta funkar inte. Alltså på högra sidan av ratten. Va precis hos Bilia och provade göra en mjukvaruuppdatering, men det hjälpte inte så mycket.

Sen undrar jag en annan sak. När jag var där passade jag på och beställa till mina nya fälgar:
styrutslagsbegränsare
Art nr.
31650227
hastighetsmätare
Art. nr.
32207225 i

Ni som har större däck på sommaren och 17 på vintern, hur väljer ni så den "aktiverar" dessa två?

Tacksam för svar :)


Starta om bilen? (batteri av) Vänta minst tio minuter innan du kör på strömmen igen.
Samma problem kvarstår. Provat nollställa allt också.

edit: Tänkte om Spotify kunde ha något med det och göra eftersom jag nyligen installerade det. Så avinstallerade både spotify och VolvoID. Nu finns de inte i min bil och de går inte att ladda ner. Volvo ID fungerade inte innan jag tog bort den heller. Bokat tid hos Bilia om två veckor. Får se hur det går då..
Sicken osis. Kanske en omladdning efter nollställningen funkar bättre?
Återkom hur det går!
av Nimzz
#1169253
Xanthopteryx skrev: Sicken osis. Kanske en omladdning efter nollställningen funkar bättre?
Återkom hur det går!
Provade igen utan framgång. Verkar som att ngn programvara som står i vägen för att låta mig trycka just på de två. Efter omstarten så funkar knapparna i kanske 10 sekunder innan de lägger ner.
av hk1971j
#1169329
Har samma fel. Händer bara ibland att volym eller byta låt för Spotify inte funkar. Men funkar med ratt o knappar under displayen


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Nimzz
#1169470
hk1971j skrev:Har samma fel. Händer bara ibland att volym eller byta låt för Spotify inte funkar. Men funkar med ratt o knappar under displayen Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Frustrerande. Har du bokat tid? Ska bli intressant och se vad det kan vara
av Flajjan
#1169483
För min del hade det varit ok om rattknapparna slutade fungera, håller man handen kl 3 på ratten så kommer man åt knappen för byt låt/radiokanal i ett.. Knappen är ju för stor och går för långt ut till kanten..

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]