Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KetSmi
#1168967
Prøvde funksjonen "starte motoren" i VOC appen i går. Tenningen virker å gå på, men så skjer ingen ting. Starter den i hybrid mode, dvs at bensinmotoren ikke er ment å fyre opp? Hva er i så fall poenget med det??


Sent from my iPhone using Tapatalk
av KetSmi
#1168992
XC90_Executive skrev:Jag antar att funktionen är att värma eller kyla kupen?
Det er det, og med temp 10 grader i går ville jeg forventet at motoren startet for å varme kupeen. Men i hybrid mode kommer ingen varme... Det er dessuten en annen og separat funksjon i VOC for å starte parkeringsvarmeren, men det tar lang tid før den gir særlig effekt. Noen andre som får til å starte motoren via VOC?


Sent from my iPhone using Tapatalk
#1169046
Jag tycker att värmaren i T8 ger väldigt snabb värme! Är det inte allt för kallt brukar jag bara ha igång värmaren i 15-20 min. Då är sätet och ratten varm med :D

Det är inte så hälsosamt för motorn att få upp temperaturen med tomgångskörning. Även om jag ganska ofta fjärrstartar min V60 för att värma säten och ratt :oops:
Användarvisningsbild
av NorskT8
#1169068
KetSmi skrev:Prøvde funksjonen "starte motoren" i VOC appen i går. Tenningen virker å gå på, men så skjer ingen ting. Starter den i hybrid mode, dvs at bensinmotoren ikke er ment å fyre opp? Hva er i så fall poenget med det??


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvor finner du denne funksjonen? Kan ikke se at jeg har den en gang.


Sent from my iPhone using Tapatalk

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]

Vi som beställt EX90

Nu verkar det som sista hindret är bortrö[…]

Kan vara svårt att se på kanten p&arin[…]

Låter inget kul tur att det löste sig! […]