Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jacobsson
#1168649
Min GPS i VOC appen har hamnat i Bromma.
Inget fel på Bromma men jag vill att min bil ska följas och inte så konstant där borta.

Om jag tittar på en sträcka i appen ser man tydligt att den följer min väg men väldigt mycket längre bort.
således blir min adress i Hägersten en adress i Bromma istället.

Går det kalibrera GPSen?
Senast redigerad av 1 Jacobsson, redigerad totalt 0 gånger.
av Jacobsson
#1168650
Så här ser det ut: Bild


//J
Användarvisningsbild
av Robbi
#1168725
Finns det verkligen inget annat sätt att göra omstart? Har någon testat att hålla in hemknappen i 20 sekunder, som man gör med en padda?
av Xanthopteryx
#1168750
Robbi skrev:Finns det verkligen inget annat sätt att göra omstart? Har någon testat att hålla in hemknappen i 20 sekunder, som man gör med en padda?
Felet behöver inte ligga i sensus och kartan utan kan ligga i GPSen. Därför behöver strömmen brytas.
av Xanthopteryx
#1168751
Xanthopteryx skrev:
Robbi skrev:Finns det verkligen inget annat sätt att göra omstart? Har någon testat att hålla in hemknappen i 20 sekunder, som man gör med en padda?
Felet behöver inte ligga i sensus och kartan utan kan ligga i GPSen. Därför behöver strömmen brytas.
Vilket innebär att finns det en säkring som GPSen är kopplad till så kanske det räcker med den.
Användarvisningsbild
av bjornw
#1168752
Modem/GPS sitter under golvet i bagaget, nära ryggstödet. Att plocka ur kablarna ur den har samma effekt som att lossa batteriet men kräver inga verktyg, dock ett tomt bagage.
Användarvisningsbild
av Robbi
#1168767
bjornw skrev:Modem/GPS sitter under golvet i bagaget, nära ryggstödet. Att plocka ur kablarna ur den har samma effekt som att lossa batteriet men kräver inga verktyg, dock ett tomt bagage.
Strålande, det låter ju lättare än att skruva av batterisladden.
av PeterHappy
#1168769
Beror på hur mycket skräp som finns i bagaget och hur smidig kroppen är. Modemet och GPS:en sitter långt in medans batteriet sitter till vänster lättåtkomligt. Men visst, man måste hålla i en 10-nyckel.
Weber 32dir på en b20

Skumt, B20A har enkel förgasare, oftast Strom[…]

Div delar till Volvo 740/940

Baklampor till Volvo 944, (bakluckan), vä och[…]

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med m[…]

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]