Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Anders01
#1180355
Lite längre upp i tråden skrevs det att en hammare inte fungerade för laminerade rutor...därför undrade jag hur man helt enkelt tar sönder en sådan ruta (när dörren inte går att öppna, när elhissen inte fungerar). I vanliga fall fungerar det ju med en hammare, men tydligen inte med laminerade rutor?
av Xanthopteryx
#1180359
Anders01 skrev:Lite längre upp i tråden skrevs det att en hammare inte fungerade för laminerade rutor...därför undrade jag hur man helt enkelt tar sönder en sådan ruta (när dörren inte går att öppna, när elhissen inte fungerar). I vanliga fall fungerar det ju med en hammare, men tydligen inte med laminerade rutor?
I majoriteten av fallen funkar någon dörr eller fönster. I det sista fallet så är det brute force som gäller.
Man får även väga det mot den ökade säkerheten laminerat innebär jämfört med härdat.
av Anders01
#1180620
Henry_Fågeljazz skrev:Akustikrutorna finns väl i Loungepaketen?

Hoppsan! I S90 finns rutorna tydligen i Inscription Pro.


Henry

Inscription Pro är inte valbart längre i "Bygg din bil"

Vart tog akustikrutorna vägen?!?
av jg1976
#1180621
Har en s90 D4 där jag valde till akustikrutor. Haft hyrbil under tiden min varit på verkstad och det är skillnad i min mening. Motorljud/däckljud framkommer nånstans mer.. Min åsikt.

Däremot såg jag man plockat bort tillvalet på d4 (finns ingen inscription pro där) utan bara till d5 utan dieselversionerna.. Illa illa för dem som vill ha tillvalet nu...

Man kan ju prova att kontakta nån motor tidn[…]

Volvo on call och GSM

Hej! Istället för en ny 4-5g modul f&ou[…]

Bruten fjäder framvagn

Ladda på utav helvete på nån far[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Nej inte hos volvo. Anledningen till att jag ä[…]