Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av barcusmrandt
#1168626
Ok snacka för dig själv, för som sagt hade jag aldrig fått för mig att köpa en begagnat utan det eller massa annan utrustning för den delen. Så en köpare har du iaf förlorat. Och med 17000 begagnade 90 serie som kommer ligga ute om ett år, så får du räkna med att sänka priset rejält för att få sålt den, om du inte har utrustning du kan ta betalt för.
Användarvisningsbild
av Robbi
#1168628
barcusmrandt skrev:Ok snacka för dig själv, för som sagt hade jag aldrig fått för mig att köpa en begagnat utan det eller massa annan utrustning för den delen. Så en köpare har du iaf förlorat. Och med 17000 begagnade 90 serie som kommer ligga ute om ett år, så får du räkna med att sänka priset rejält för att få sålt den, om du inte har utrustning du kan ta betalt för.
Jo, det är ju det jag gör, snackar för mig själv och för att det kan vara fräscht med lite opinion mot B&W-hyllandet. Bilen tappar konstant i värde och jag tror inte den tappar med mer procent för att den inte har det dyrare systemet. Det är väl klart att man får mer i kronor för en välutrustad bil men knappast i procent mot vad man gav. 45-50% värdeminskning på tre år gäller nog oavsett beroende på utrustning. Sedan är ju V90 serien ganska utrustad från start och de flesta slänger nog på lite. Visst kommer kinesticvarianterna med snålmotor gå för mindre men de kostade också mindre.

Min är bra utrustad med mycket och ännu mer för att jag inte la pengarna på anläggningen. Jo, jag slängde på sub till standardsystemet.
av Gorban
#1168631
Jag kan sälla mig till skaran som tycker att B&W ger väldigt bra ljud. Däremot håller jag med om att det har mycket liten påverkan på bilens andrahandsvärde.

Dyra tillval kan göra att en försäljning går snabbare då begagnatkunden väljer din bil före en mindre utrustad bil förutsatt att prisskillnaden inte är så stor. Vid inbyte hos handlare kommer det inte att ge ett högre inbytespris. De tittar strikt på årsmodell, mil och om det är en Momentum eller Inscription osv.
av Anders01
#1180343
Så...en uppföljningsfråga...hur tar man sig ut när det krisar då, om man har akustikrutor?

En annan.....försöker spec'a en S90 Inscription...hittar inte akustikrutor där. Är det borttaget?
av Xanthopteryx
#1180352
Anders01 skrev:Så...en uppföljningsfråga...hur tar man sig ut när det krisar då, om man har akustikrutor?

En annan.....försöker spec'a en S90 Inscription...hittar inte akustikrutor där. Är det borttaget?
Öppnar dörren? :-P
Har du en nödhammare du lätt kommer åt även om bilen ligger uppochned?
Om inte så lär du inte komma ut ändå om dörrarna är blockerade och rutorna hela.
av Anders01
#1180355
Lite längre upp i tråden skrevs det att en hammare inte fungerade för laminerade rutor...därför undrade jag hur man helt enkelt tar sönder en sådan ruta (när dörren inte går att öppna, när elhissen inte fungerar). I vanliga fall fungerar det ju med en hammare, men tydligen inte med laminerade rutor?
av Xanthopteryx
#1180359
Anders01 skrev:Lite längre upp i tråden skrevs det att en hammare inte fungerade för laminerade rutor...därför undrade jag hur man helt enkelt tar sönder en sådan ruta (när dörren inte går att öppna, när elhissen inte fungerar). I vanliga fall fungerar det ju med en hammare, men tydligen inte med laminerade rutor?
I majoriteten av fallen funkar någon dörr eller fönster. I det sista fallet så är det brute force som gäller.
Man får även väga det mot den ökade säkerheten laminerat innebär jämfört med härdat.
av Anders01
#1180620
Henry_Fågeljazz skrev:Akustikrutorna finns väl i Loungepaketen?

Hoppsan! I S90 finns rutorna tydligen i Inscription Pro.


Henry

Inscription Pro är inte valbart längre i "Bygg din bil"

Vart tog akustikrutorna vägen?!?
Volvo on call och GSM

nä, alltså, du kommer intekunna kö[…]

Köpråd

V60 Diesel borde vara snålare på dropp[…]

Löjliga priser XC70

Ägarna av äldre xc70 hänger på[…]

Om det inte blev ett gnistregn med den kopplingen […]