- mån 24 apr 2017, 19:43
#1168402
Jag har haft diskussioner kring hävning av köp av min bil. Det är inte enkelt.
När det kommer till fel på bilen så har återförsäljaren rätt till 3 försök att åtgärda felet.
Man kan inte häva ett köp baserat på att det knirrar i en konsoll, det skall vara fel av avsevärd börd. Dvs, krånglande motor, vxl låda, kritiska detaljer eller liknande - dit bör din taklucka räknas.
Gör en lista på de fel som varit, som fortfarande är och hur många gånger du lämnat in bilen. Allt måste dokumenteras noga.
Hade jag varit i dina kläder hade jag gått igenom allt noga innan jag hämtat min bil, hade saker som skall vara åtgärdade inte varit det hade jag vänt på klacken och sagt - gör om gör rätt, ring mig när den är som den förväntas vara.
Jag kontaktade Volvo direkt när jag fick taskig respons från Bilia kring mina problem. Volvo sa att det var väl trist, men prata med ÅF, det är dom som får lösa problemen. Volvo själva har ingen kontakt med kunder eller kunders problem.
För min del så får jag köpa en annan bil av nasarna om jag skall få något vettigt för bilen jag köpt av dom, känns sådär kul att köpa en "gammal" volvo av modell som man inte egentligen vill ha för att slippa åka en bil jag sitter illa i och som man blivit påsåld på ett felaktigt sätt - som säljaren inte tar ansvar för - sorry för lite OT.
När det kommer till fel på bilen så har återförsäljaren rätt till 3 försök att åtgärda felet.
Man kan inte häva ett köp baserat på att det knirrar i en konsoll, det skall vara fel av avsevärd börd. Dvs, krånglande motor, vxl låda, kritiska detaljer eller liknande - dit bör din taklucka räknas.
Gör en lista på de fel som varit, som fortfarande är och hur många gånger du lämnat in bilen. Allt måste dokumenteras noga.
Hade jag varit i dina kläder hade jag gått igenom allt noga innan jag hämtat min bil, hade saker som skall vara åtgärdade inte varit det hade jag vänt på klacken och sagt - gör om gör rätt, ring mig när den är som den förväntas vara.
Jag kontaktade Volvo direkt när jag fick taskig respons från Bilia kring mina problem. Volvo sa att det var väl trist, men prata med ÅF, det är dom som får lösa problemen. Volvo själva har ingen kontakt med kunder eller kunders problem.
För min del så får jag köpa en annan bil av nasarna om jag skall få något vettigt för bilen jag köpt av dom, känns sådär kul att köpa en "gammal" volvo av modell som man inte egentligen vill ha för att slippa åka en bil jag sitter illa i och som man blivit påsåld på ett felaktigt sätt - som säljaren inte tar ansvar för - sorry för lite OT.