Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av barcusmrandt
#1168367
Tråkigt med alla problem du har! Hoppas verkligen det löser sig. Men shit jag blir nervös ang taklucka. Är det fler som har det här problemet? Bor i Bergen i Norge där det pissar ner 267 dagar om året
av uniformerad
#1168373
barcusmrandt skrev:Tråkigt med alla problem du har! Hoppas verkligen det löser sig. Men shit jag blir nervös ang taklucka. Är det fler som har det här problemet? Bor i Bergen i Norge där det pissar ner 267 dagar om året Bild
Jodå, det finns minst en till här på forumet som haft problem med sin taklucka. Jag har haft flera bilar med taklucka, men XC70 var den första som läckte.
av uniformerad
#1168374
HarleyCorv skrev:Håller med Robbi kör bilen till ÅF visa listan dom måste fixa alla fel, du kommer aldrig bli nöjd som de är nu annars får du kontakta Volvo Cars Gbg.
Tror att Volvo Cars tar sin hand från problemet, det är återförsäljarens ansvar att åtgärda bilen. Enda gången Volvo Cars tar ansvar är om det är ett produktionsfel av allvarligare slag. När vi höll på med återköpet av vår bil så var det Bilia som skötte allt, jobbade inte mot vår säljare, utan kundansvariga i regionen, och han hade bara hört talas om en bil där Volvo Cars hade löst in bilen, men man ska försöka allt, trägen vinner, har jag hört.
av Jacobsson
#1168392
Köpte du bilen begagnad eller hur har alla repor och märken tillkommit, hos handlaren?
av Flajjan
#1168402
Jag har haft diskussioner kring hävning av köp av min bil. Det är inte enkelt.
När det kommer till fel på bilen så har återförsäljaren rätt till 3 försök att åtgärda felet.
Man kan inte häva ett köp baserat på att det knirrar i en konsoll, det skall vara fel av avsevärd börd. Dvs, krånglande motor, vxl låda, kritiska detaljer eller liknande - dit bör din taklucka räknas.

Gör en lista på de fel som varit, som fortfarande är och hur många gånger du lämnat in bilen. Allt måste dokumenteras noga.

Hade jag varit i dina kläder hade jag gått igenom allt noga innan jag hämtat min bil, hade saker som skall vara åtgärdade inte varit det hade jag vänt på klacken och sagt - gör om gör rätt, ring mig när den är som den förväntas vara.

Jag kontaktade Volvo direkt när jag fick taskig respons från Bilia kring mina problem. Volvo sa att det var väl trist, men prata med ÅF, det är dom som får lösa problemen. Volvo själva har ingen kontakt med kunder eller kunders problem.

För min del så får jag köpa en annan bil av nasarna om jag skall få något vettigt för bilen jag köpt av dom, känns sådär kul att köpa en "gammal" volvo av modell som man inte egentligen vill ha för att slippa åka en bil jag sitter illa i och som man blivit påsåld på ett felaktigt sätt - som säljaren inte tar ansvar för - sorry för lite OT.
Användarvisningsbild
av Derank
#1168437
som sagt, kontakta eftermarknadsansvarige hos din åf så hjälper de dig. Det är det dom är till för, kommer man inte överens med säljaren ( för det är han du ska ta det med i första hand ) då tar man kontakt med eftermarknadsansvarige så går diskussionen vidare där.

Det räcker med att du ringer/skriver ett mail så kommer de återkoppla till dig,


var i landet befinner du dig?
av least
#1168526
Inte för att vara elak, men om du inte "orkar" ta upp detta med företaget som sålde bilen, vem ska då kunna hjälpa dig?
Du kanske kan ta med listan till firmans kundansvarige och ställa en direkt fråga, "Hur löser vi detta?".
av HarleyCorv
#1168576
Svar till Volvojoakim, du nämner att ÅF har åtgärdat en del av problemen varför inte alla. Om ÅF negligerar dig har jag ett tips, skriv brev till VD:n på Volvo Cars.

Liten uppdatering, stressade lite i lördags […]

Skulle med 99.9% säkerhet säga att bile[…]

Det som hände tidigare står beskrive[…]

Hej! Jag har tid för omprogramering på […]