Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mag82
#1168312
Det finns lite olika uppgifter men min tolkning är att produktionen av MY18 inleds idag. När levereras först MY18-bilen i 90-serien? Vem blir först ut? Jag har beräknad lev om 4 veckor, vecka 21. Min ÅF har lev.datum 10/5 i sitt system. Jag hoppas jag får den vecka 20! (Beställde måndag vecka 51.)
Användarvisningsbild
av mgmannen
#1168441
Jag har fått preliminärt besked om att min bil ska levereras till handlaren 17 maj, sedan ska den rekondas. (Beställde 6 december)
av Mag82
#1169188
Härmed kan jag bekräfta att produktionen av MY18 har startat. Min Volvo har uppdaterats idag och visar att min V90 nu är byggd i Torslanda! Plötsligt händer det! Leverans har också uppdaterats: 2 veckor till leverans,vecka 20. Nu är det nära!
av guldbajare
#1169214
Mag82 skrev:Härmed kan jag bekräfta att produktionen av MY18 har startat. Min Volvo har uppdaterats idag och visar att min V90 nu är byggd i Torslanda! Plötsligt händer det! Leverans har också uppdaterats: 2 veckor till leverans,vecka 20. Nu är det nära!
Härligt! :)

När las beställningen? :)
av Mag82
#1169247
guldbajare skrev:
Mag82 skrev:Härmed kan jag bekräfta att produktionen av MY18 har startat. Min Volvo har uppdaterats idag och visar att min V90 nu är byggd i Torslanda! Plötsligt händer det! Leverans har också uppdaterats: 2 veckor till leverans,vecka 20. Nu är det nära!
Härligt! :)

När las beställningen? :)
Måndag vecka 51 (19 december).
av Philipvolvo97
#1169379
Mag82 skrev:
guldbajare skrev:
Mag82 skrev:Härmed kan jag bekräfta att produktionen av MY18 har startat. Min Volvo har uppdaterats idag och visar att min V90 nu är byggd i Torslanda! Plötsligt händer det! Leverans har också uppdaterats: 2 veckor till leverans,vecka 20. Nu är det nära!
Härligt! :)

När las beställningen? :)
Måndag vecka 51 (19 december).

Hej! Vilken vecka hade du som leverans innan bilen slog om till "byggd" och två veckor till leverans? Jag själv beställde en V90 MY18 v.51 och har leverans v.24 alltså 6 veckor kvar står det...

Kan jag hoppas på att min hoppar över till "byggd" inom nån vecka tror du eftersom produktionen har startat? Tänkte ifall du hade leverns runt v.24 och sedan slog bilen om till "byggs" tidigare än väntat? :D

Med vänlig hälsning, Philip
Uppföljning mjukvara 2024

Tänk den dag det kunde bli så att bilt[…]

Blev byte av samtliga filter och ny olja igå[…]

Ex30 leveranstid

Snygg! Fina bilder

Om du vill att bilen skall ha Volvo original halva[…]