Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Roten
#1168227
Stämmer in i kören enligt ovan. Funderade på X5 och Q7, men de fanns inte i hybrid och 7 säten. Så det blev XC90 T8. Känns mer modern och en fantastisk bil. Dock fortfarande en del mjukvarubuggar som jag hoppas rättas snart. Sedan gillar jag inte ljudet av fyrcylindern precis i början när den sparkar igång ibland. Men på det stora hela - bästa bilen jag någonsin haft!!
Användarvisningsbild
av Robbi
#1168228
Jag glömde en, fick ett infall av snålhet och provkörde en sådan där Kia, den stora. Det tog några hundra meter så vände jag och lämnade tillbaks bilen. Det var inte premium, så svar till den andra tråden, jag vet vad premium inte är.
#1168238
Nya Opel Signum, 250HK-diesel, 8-vxl aut och ställbart chassi till till ett pris långt under CC:n som sedan blev beställd.
av pumpnasare
#1168246
Efter att ha haft 16 Volvo en MB och en Mondeo sedan 1980 (alla nya) så var det bara ett märke som gällde,däremot var jag nära att beställa en V90 när dom kom men som tur var väntade jag och testade en CC oxå.
av barcusmrandt
#1168255
V60D5AWDPolestar skrev:Nya Opel Signum, 250HK-diesel, 8-vxl aut och ställbart chassi till till ett pris långt under CC:n som sedan blev beställd.
Ok. Varför blev det CC till slut? Bild
av Johanu71
#1168261
Tjänstebilsköp så utbudet var något begränsat.

1. Volvo V90 D4 AWD (V90CC blev tyvärr för dyr!)
2. VW Passat Alltrack
3. BMW 520D xDrive Touring (gamla modellen)
4. Skoda Suberb 4x4
(Audi och MB var inga alt. för mig)

Skodan är rymlig och billig men kändes inte lika välbyggd som de andra. Hög ljudnivå.
BMW var fin men det kommer en ny touring snart och den gamla kändes "lite" gammal. Dyrare vilket gorde att tillvalen begränsades.
Passaten var mycket bil för pengarna, dessutom lite mer bruksig vilket jag egentligen vill ha, men lite obekväm för mig.

Valet blev en V90 D4 AWD Business Advanced med lite extra. Mest EQ och IQ för pengarna. Snyggaste designen, bästa komforten, bättre kvalitetskänsla och ok utrustningsnivå för pengarna. (Trots att en motsvarande CC hade stått högst på listan)
av falkn
#1168268
Valde mellan Mercedes E-klass och V90. Blev V90 främst p.g.a. drivlinan (T5).

Bilen blev en V90 T5 R-Design med 20", navigation, subwoofer, drag o.s.v. Bursting Bllue.
av extragloves
#1168418
Valde främst mellan X4, 4-serie, 5-serie touring och V90. Ville inte köpa en gammal modell så där dämpades intresset för 5-serie något. En annan sak som tal talade mot BMW generellt är att jag inte förstår mig på deras webkonfigurator. Jag vill kunna sitta hemma och labba fram och tillbaka med olika paket och tillbehör. Detta funkar perfekt med Volvo. Jag vet vad företaget har för rabatter så jag kan pilla runt och veta på någon tusenlapp när var offerten landar. Vet inte om det är mig eller BMW det är fel på men jag tycker alltid bilarna kostar ofantligt mycket när jag bygger dom som jag vill ha dom. Pratar man med säljaren hänvisar han till något businesserbjudande som finns just nu. Man får en PDF, den går inte att "importera" i konfiguratorn. Hur ska jag veta vad priset blir med en business 5-serie och de tillval jag vill ha då? -Du får begära en offert...

Som sagt. Det kan vara mig det är fel på. Mina kollegor lyckas ju beställa BMW och är till synes nöjda men jag vill kunna göra min research själv. Inte ta ledigt flera halvdagar från jobbet och sitta med en dryg BMW-säljare. Jag kan ärligt säga att BMWs säljare i min stad tillsammans med webkonfiguratorn är ensamt ansvariga för att jag inte ägt en ny BMW ännu.

Edit: Jag hade inte provkört 90-serien när jag beställde. Jag gillade formspråket och pakteringen, och recensionerna var ok. Jag är den typ av person som lätt skulle kunna köpa bil på nätet utan kontakt med säljare och elände. Är det så man gör med Tesla?
av Lövet
#1168484
Det där finns hos flera tyska premiumtillverkare. Motivet är att "man vill inte att nettopriserna ska kunna bli offentliga. Varför man ens har en konfigurator när priserna alltid är 25% fel är inget jag lyckats få reda på än...
#1168503
barcusmrandt skrev:
V60D5AWDPolestar skrev:Nya Opel Signum, 250HK-diesel, 8-vxl aut och ställbart chassi till till ett pris långt under CC:n som sedan blev beställd.
Ok. Varför blev det CC till slut? Bild
Trött Opelsäljare som inte hörde av sig, men mest för att jag vill ha en Volvo efter 3 års bortavaro.
Gillar Volvo skarpt och tycker att man gör det mesta rätt nu.
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]