Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av barcusmrandt
#1168119
Tänkte det kunde vara kul med en liten oformell undersökning på vilka bilar ni såg på och eventuellt testade, innan valet föll på Volvo. Skriv kort vilka bilar, vilken volvo det blev, samt den avgörande faktorn (ni får bara välja 1) som gjorde att ni valde Volvon till slut
av uniformerad
#1168123
Skola Kodiaq, WW Touareg, Audi Q7. Valde slutligen XC 90 då vi tyckte att vi fick mest bil för pengarna.
Användarvisningsbild
av Robbi
#1168125
Mercedes e350e, Audi A6, Passat, BMW några olika. Valet föll på Volvo för att jag fick mest i inbyte med min gamla Volvo samt att säljaren var så trevlig. Okay, jag gillar Volvo och tanken på att köra svenskt och att jag var nyfiken på den nya plattformen. Det blev en V90 CC plus, B-advanced med lite paket. Saville grå.
av brynascalle
#1168130
uniformerad skrev:Skola Kodiaq, WW Touareg, Audi Q7. Valde slutligen XC 90 då vi tyckte att vi fick mest bil för pengarna.
Instämmer med ovanstående. Dock med skillnad att Kodiaq inte var aktuell eftersom den inte får dra husvagnen. Blev sedan en XC90-D5, T8 gick tyvärr bort av samma skäl som Kodiaq.

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
av Flajjan
#1168144
Själv var jag sjukligt nöjd med min XC70 så jag tittade bara på Volvo, jag tyckte att CC var snygg så därför beställde jag en, har haft BMW, Audi och lite annat - inte intressant. Mercedes hade jag kunnat leva med men har en känsla av att kunder kan tycka att det ser lite väl stekigt ut, kanske är jag som är lite överkänslig..
Lite synd att jag inte tittade på fler bilar - och väntade till CC fanns för provkörning - då hade jag säkert behållit min XC70 några år till, 10000 mil var ju knappt inkörd..
Användarvisningsbild
av sony
#1168148
Jag tittade bara på Volvo. Älskar Volvo

Ingenting. Det va låååå&ar[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Upptäckte ytterligare en ny egenskap med mjuk[…]

De nya "linserna" från VParts (sp&[…]

Weber 32dir på en b20

Det är ju bara att prova. Har bara den motorn[…]