Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1168607
JES1 skrev:
Jag kör med mobilen som wifi Hotspot, och använder alltså inte inbyggda modemet, men det borde i och för sig inte spela någon större roll? Dom kartor som redan är "up to date" är gråmarkerade, och endast kartor där det finns en nyare version går det att trycka på och uppdatera. Kan det vara så att du har senaste Europakartan installerad?
Det var lika förra gången från 1172 till 1176. Jag väntade några veckor för att se om uppdateringen kom upp i bilen, men inte.
Det tråkiga med usb-uppdatering är att det tar en hel dag med min bandbredd att ladda ner och jag är egentligen endast intresserad av de skandinaviska länderna och Tyskland.
#1168945
dozking skrev:Noop jag provar köra fat32 istället för exfat får se om det blir någon skillnad. Nytt SanDisk 3.0 64gb minne.

Skickat från min F8331 via Tapatalk
Nytt är tyvärr inte alltid någon garanti.
Vi hade en Stor mängd pinnar på jobbet där uppskattningsvis en fjärdedel, minst, var trasiga eller konstiga, direkt från förpackningen.
#1169185
Jag fick upp kartuppdateringen direkt i bilen. Dock tog det sån tid så jag körde via usb-minne. Kan inte svara på om det var hela Europa eller bara Sverige som började laddas ner direkt i bilen...
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]