Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1168011
Shimbir skrev:Hoppas det funkar bättre än den jag har idag.
Min bil tror att den är i Göteborg (nuvarande plast är Stockholm) fast den har haft 2 mjukvara uppgraderingar, senaste förra månaden.
Det låter mer som buggen som det skrivits mycket om, du kanske ska lämna in bilen och få mjukvaruuppdatering?
#1168044
Jag laddade ner kartuppdateringen 1182 på ett USB.
Stoppade i det i bilen och tog en liten sväng vårsolen :)
Tog ca 30 minuter att installera.
Kanske inte mest ekoligiska men det blev en fin tur på lite småvägar (D)
Inga problem och efter omstart av Sensus så funkade allt som det ska.
#1168140
patnil68 skrev:
Xanthopteryx skrev:
patnil68 skrev:Nytt kartmaterial för Sensus Navigation S/V/XC90-modellerna.
Publicerad: 2017-04-21
Utgåva: 1182
Länk;
http://support.volvocars.com/se/downloa ... 0850d3e1c3
Vänlig hälsning.Patric
Hur mycket rymmer bilen?
Kan jag slänga på allt (42 GB)? (har ingen bil än, men den är på väg)
Förstår inte riktigt vad du menar med frågan "hur mycket rymmer bilen"...
Men du behöver en 64 Gb USB-minne för att uppdatera kartorna. Dock borde ju du ha senaste versionen när bilen levereras, men kom ihåg länken till volvosupport. Där finner du både senaste version av kartor och röststyrning.
Filen för kartor tar ungerfär 2 timmar att ladda ner från dator och sen ca 30 minuter när du ska ladda ner den i din bil via usb-port.

Vänlig hälsning.
Patric
Inte mer invecklat än det låter: Alla kartor tar 42 GB verkar det som. Detta säger ju inget hur mycket bilen rymmer. Den kan likväl ha minne för 20 GB så man får välja vilka länder man vill ha inlästa.
#1168167
Robbi skrev:
Shimbir skrev:Hoppas det funkar bättre än den jag har idag.
Min bil tror att den är i Göteborg (nuvarande plast är Stockholm) fast den har haft 2 mjukvara uppgraderingar, senaste förra månaden.
Det låter mer som buggen som det skrivits mycket om, du kanske ska lämna in bilen och få mjukvaruuppdatering?
Jag hoppades att det skulle räcka med kartuppdatering. Men felet kvarstår.

Jag får väl lämna in den för firmware uppgradering för tredje gången i 5 månader.
#1168170
Bilen har ju redan Europakartor, så en uppdatering skriver över dessa. Plats är alltså inget man behöver tänka på. Upptäckte här om dagen att man också kan ladda ner uppdatering för enskilda länder direkt i bilen (inte via dator/USB) , vilket är smidigt om man inte behöver uppdatera hela Europa.
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]