Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ubbe76
#1181179
Har också skaffat XC90 nu. Bil utan luftfjädring så sitter kroken på 48cm. Vagnen ligger rakt efter bilen och känns stabil. Har också skaffat polestar och det finns kraft så att det räcker :)
Användarvisningsbild
av kalhygge
#1181381
Ursäkta trådkapningen - jag drar inte husvagn, men andra tunga släp :)

Intressant att ni säger Polestar gör stor skillnad, på pappret ser det ju inte värst ut jmf orginal D5 235 hk.

Är det alltså så stor skillnad att det är värt pengarna - har ni kört länge med orginal effekten så ni känner ett lyft efter Polestar?
av brynascalle
#1204102
Hej
Tänkte komma med en uppdatering i ärendet.
I samband med service så gjorde jag en felanmälan angående min krok, att den var för hög. De påtalade då att de felanmält det till Volvo men att ingen lösning fanns just nu. Detta var i tisdags.
I dag ringde de upp mig och sa att Volvo kontaktat dem och att det fanns en ny krok som skulle lösa det hela.
I början på november skall bilen in för att byta kroken.
Återkommer på nytt när kroken är bytt.
av perhall
#1204367
Att de byter krok och att det finns en ny som är lägre visar väl extremt tydligt att allt inte var som det skulle med den gamla kroken...
av Kickikaka72
#1204555
Vi drar både hästtrailer ( 2 hästar) , stor boggie släpkärra och dubbelaxlad Polar med vår XC 90...har aldrig upplevt detta och förstår ej problemet. Skulle säga att bättre dagbil har jag aldrig haft

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
av Kickikaka72
#1204556
Kickikaka72 skrev:Vi drar både hästtrailer ( 2 hästar) , stor boggie släpkärra och dubbelaxlad Polar med vår XC 90...har aldrig upplevt detta och förstår ej problemet. Skulle säga att bättre dagbil har jag aldrig haft BildBild

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Dragbil naturligtvis Bild

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
av bmhildrum
#1265113
brynascalle skrev:Hej
Tänkte komma med en uppdatering i ärendet.
I samband med service så gjorde jag en felanmälan angående min krok, att den var för hög. De påtalade då att de felanmält det till Volvo men att ingen lösning fanns just nu. Detta var i tisdags.
I dag ringde de upp mig och sa att Volvo kontaktat dem och att det fanns en ny krok som skulle lösa det hela.
I början på november skall bilen in för att byta kroken.
Återkommer på nytt när kroken är bytt.

Hei
Ble det byttet krok? Og løste det problemet?
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Yttertemperaturen har stor inverkan hur mång[…]

Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]