Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av brynascalle
#1167659
volvokhaled skrev:Är tydligen fel på nivåregleringen på XC90n i ViB artikel enl ägaren som kommenterat en artikel på FB.
Hej
Har du en länk till den kommentaren?
Har försökt hitta den men inte lyckats.

Tack

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
av volvokhaled
#1167718
brynascalle skrev:
volvokhaled skrev:Är tydligen fel på nivåregleringen på XC90n i ViB artikel enl ägaren som kommenterat en artikel på FB.
Hej
Har du en länk till den kommentaren?
Har försökt hitta den men inte lyckats.

Tack

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av GustavB
#1169187
Ytterligare en hittepåartikel av media för att generera lite fler klick. Jag drog vår vagn direkt med nya XC90:n och märkte ingen skillnad i höjd mot vår tidigare XC60. Att media bara kan köpa argumentet utan att ens undersöka saken är det som är mest skrämmande i detta fall.

Finns väl riktlinjer för hur högt dragkroken skall sitta för biltillverkare?
av Gorban
#1169189
GustavB skrev:Ytterligare en hittepåartikel av media för att generera lite fler klick. Jag drog vår vagn direkt med nya XC90:n och märkte ingen skillnad i höjd mot vår tidigare XC60. Att media bara kan köpa argumentet utan att ens undersöka saken är det som är mest skrämmande i detta fall.

Finns väl riktlinjer för hur högt dragkroken skall sitta för biltillverkare?
Det finns EU-direktiv för hur högt en krok ska sitta. Terrängfordon, som XC90 klassas som i det här fallet, är undantagna från direktivet. XC90:s krok sitter tydligen minst 7 cm högre jämfört med högsta tillåtna höjd enligt direktivet.
av brynascalle
#1169283
Allt detta prat om terrängfordon. Jag har lusläst mitt regbevis och överallt står det att det är en personbil. Ni som säger att det är ett terrängfordon, var hittar ni det?

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av EjS
#1169285
Tänkte faktisk på det när jag åkte hem från Idre efter påsk. Såg en XC90 med en lång Kabe och den lutade avsevärt.
Om man har rätt kultryck är det väl ok men det ser tokigt ut.


Sent from my iPhone using Tapatalk
av Gorban
#1169301
brynascalle skrev:Allt detta prat om terrängfordon. Jag har lusläst mitt regbevis och överallt står det att det är en personbil. Ni som säger att det är ett terrängfordon, var hittar ni det?

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
Den är alltså inte registrerad som terrängfordon men när EU:s direktiv som innehåller bestämmelsen om dragkrokars höjd ska tillämpas så är vissa fordonstyper undantagna. Här räknas inte XC90 som personbil.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9
Moment hjulagerbyte fram

Någon som har alla moment/åtdragning v[…]

Däckslitage insidan.

Har en citroen c3 2005 som sliter däck p&arin[…]

Kan det vara vevaxelgivaren som gett upp?

Mja, V70in har jag haft i 12 år så n[…]