Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jacobsson
#1167115
Jag har själv ingen husvagn, är således inte heller påläst om detta.
Borde inte husvagnstillverkarna se att fler köper högre bilar och ta fram nån form av lösning på draganordningen?
Men det kanske inte går?
givetvis borde detta ligga på biltillverkarna men det ligger i bådas intresse att lösa menar jag.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1167117
Jag har dragit släp med sänkta bilar så kroken ligger strax över asfalten. Jag har dragit släp med höjda bigfoot jeepar så kroken är uppe i himlen. Aldrig någnsin har det varit instabilt, det beror bra på hur man lastar.

Kolla i videon.


[youtube]<iframe width="854" height="480" src="https://www.youtube.com/embed/nd-hUX8memY" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>[/youtube]
av Jacobsson
#1167140
Smart modell, har jag inte sett tidigare!
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1167164
AndS skrev:Låter som artikeln var utlagd av ViB den 1 april?
Definitivt, varför byter man också från XC90 till XC60 om man nu vill ha en lägre dragbil, ytterligare ett mysterium. Varför inte byta en V90 AWD eller V90 CC AWD ???
Användarvisningsbild
av MartinS
#1167189
VolvoB20 skrev:
AndS skrev:Låter som artikeln var utlagd av ViB den 1 april?
Definitivt, varför byter man också från XC90 till XC60 om man nu vill ha en lägre dragbil, ytterligare ett mysterium. Varför inte byta en V90 AWD eller V90 CC AWD ???
Tidningen kom inte ut den 1/4. Det stod i artikeln att de bytte för att de haft XC60 tidigare och tyckte den var en bra dragbil (vilket jag kan skriva under på).
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1167211
MartinS skrev:
VolvoB20 skrev:
AndS skrev:Låter som artikeln var utlagd av ViB den 1 april?
Definitivt, varför byter man också från XC90 till XC60 om man nu vill ha en lägre dragbil, ytterligare ett mysterium. Varför inte byta en V90 AWD eller V90 CC AWD ???
Tidningen kom inte ut den 1/4. Det stod i artikeln att de bytte för att de haft XC60 tidigare och tyckte den var en bra dragbil (vilket jag kan skriva under på).
Man undrar ju vad som gör XC60 så överlägsen V90, V90 CC och XC90 som släpdragare ?
av Petzzon
#1167220
VolvoB20 skrev:
MartinS skrev:
VolvoB20 skrev: Definitivt, varför byter man också från XC90 till XC60 om man nu vill ha en lägre dragbil, ytterligare ett mysterium. Varför inte byta en V90 AWD eller V90 CC AWD ???
Tidningen kom inte ut den 1/4. Det stod i artikeln att de bytte för att de haft XC60 tidigare och tyckte den var en bra dragbil (vilket jag kan skriva under på).
Man undrar ju vad som gör XC60 så överlägsen V90, V90 CC och XC90 som släpdragare ?
Kort överhäng är mycket bra! Kan bara intyga att XC60 är en grym dragbil. Men svårt att tro att 90 serien är dålig. Väntar ju själv på en CC
Användarvisningsbild
av tebra64
#1167240
Jeg har hatt min v90cc (D4 med luftfjæring bak) et par uker nå, og kjørt kun en kort runde med campingvogn hittil. Min erfaring er slik: -krokhøyden er for høy! Jeg har målt 48-49cm midt i kulen.. Volvo bruker sikkert samme krok som standard V90, som betyr +6cm på CC! Vogna tar i bakken ved ujevnt terreng / fartsdumper. Det betyr at jeg må kjøre forsiktig når vegen er ujevn... Denne vogna har totallengde 8,66m (Hobby 650 premium).

V90cc er for øvrig en bedre trekkvogn i forhold til min tidligere xc70, først og fremst pga en mye bedre automatbox :D
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9
Dålig temp B230k

Alltså, vi verkar sitta i samma båt...[…]

Det ska gå att byta regulatorn då ska […]

Läckande styrservo v70 2005

Tack för tipset! Jag provade ju Biltemas t&au[…]

"Primea" bränslefilter s90 d4 -18?

Tänkte byta bränslefilter på min d[…]