Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Robbi
#1165859
Flajjan skrev:Telefonen var inte inkopplad annat än som telefon, ingen laddkabel. Spotify går på det inbyggda modemet.
Jag börjar däremot tröttna lite på dom inbyggda apparna och funderar på att gå tillbaka till att skreama via BT.
Dels för att det fungerar, det har fungerat i flera år.
Dels för att man kan spara sina låtlistor offline i telefonen så man slipper vara beroende av tillgång till nätet och vara online och nöta datatraffik.

"Skall bli spännande att höra hur folk som åker på europa semester med sin bil tycker när räkningen kommer eftersom bilen tvingar en att streama helatiden. "
Jag har stängt av roaming och använder inte appen. Det är väl inte så svårt?
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1165863
Flajjan skrev:Telefonen var inte inkopplad annat än som telefon, ingen laddkabel. Spotify går på det inbyggda modemet.
Jag börjar däremot tröttna lite på dom inbyggda apparna och funderar på att gå tillbaka till att skreama via BT.
Dels för att det fungerar, det har fungerat i flera år.
Dels för att man kan spara sina låtlistor offline i telefonen så man slipper vara beroende av tillgång till nätet och vara online och nöta datatraffik.

"Skall bli spännande att höra hur folk som åker på europa semester med sin bil tycker när räkningen kommer eftersom bilen tvingar en att streama helatiden. "
Ja, i konkurrens med mobiltillverkare och detas OS har ingen billtillverkare nåt att hämta.

Det här fick jag av Telia häromdagen.

Hurra!
Känn dig som hemma i Europa. Nu surfar och ringer du inom EU/EES för samma pris som hemma. Självklart surfar du fritt i några av de mest populära sociala medierna, utan att din surfmängd används.

Vi har också nya abonnemang med ännu mer surf! Läs mer på telia.se/surfamera
Hälsningar Telia
av Flajjan
#1165925
Tänkte jag ska försöka göra som dom intresserade, eftersom jag läst att spotify har stökat hos andra, men att den fungerat bra efter ominstallation.
Skulle radera appen, döm om min förvåning när den var ljusmarkerad, den går inte att radera, eller att använda heller för den delen..
Back to basic, nu kör jag via BT från telefonen, det är ju lite stök med volymen å så, men det fungerar.
Testade att köra via telefonen och smarttelefon integrering, då fungerar själva ljudet bättre, men om man skall ha handsfree inkopplad så måste "sirj" vara inkopplat och jag har ännu inte hittat något mer störande än den rösten, att dra i och ur sladden och vänta på uppkoppling av telefon det lirar inte riktigt.

Note to self:
När jag köper nästa bil ska jag strunta i smart telefonintegrering. och diverse annat helt menlöst som jag lagt pengar på. Hade bilen beställts idag så hade den sett helt annorlunda ut, om det ens hade blivit en Volvo..
av Tobbed
#1165971
Raderat och installerat om Spotify och det startar nu upp som det ska. Äntligen! 15 s från att bilen spelar radio är Spotify igång och musiken rullar. Grymt! Inte en dag för tidigt. Kör XC90 -17 med bilmodem och 3-abonnemang. (B)
av Gorban
#1166006
Installationen gick bra och nu är appen mycket piggare än innan. Körde 25 mil i dag från Västkusten till Småland. Spotify buffrade ett par tre gånger i djupaste skogarna men annars fungerade det perfekt.
#1169362
Jag får endast upp ungefär halva min spellista(övre) jämfört med telefon/dator. Någon som vet varför inte resten syns eller går att scrolla till?
//Christer
Användarvisningsbild
av Robbi
#1169410
Christerv70 skrev:Jag får endast upp ungefär halva min spellista(övre) jämfört med telefon/dator. Någon som vet varför inte resten syns eller går att scrolla till?
//Christer
För att det är en skitapp och Volvo har en budget att hålla och inte har konsekvenstänk och inte förstår att köparna inte är idioter?
av Flajjan
#1169417
Det är ju faktiskt enklare att använda telefonens app för musik än bilens inbyggda - det är ju bara att strunta att använda de undermåliga inbyggda apparna - probelmet löst..
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 11
Yttertemperatur mätare

Appen går inte på bilens temperatur ut[…]

Brainys V60

Toppen, tack! Just nu är tanken bilbyte till[…]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel til[…]

Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]