Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av philipsguy
#1163672
Hej, jag testade idag tiden för att starta Spotify i min V90.
Testade både att ansluta via min
* iPhone 7 Wifi internetdelningn med Telia-abonnemang (40 Mbit/s enligt Bredbandskollen
* Bilmodemet med Telia-abonnemang (20 MBit/s när jag kör Bredbandskollen i en ansluten iPhone)

I båda fallen tar det 1 min 23 sekunder från att spela radio starta Spotify och starta uppspelningen av senaste låt.
Om modemet inte startat upp tar det ca 50 sekunder till från att jag slår på tändningen.

Kunde reproducera båda fallen två gånger med samma resultat.
Vad har ni för tider?
Användarvisningsbild
av philipsguy
#1163746
guldbajare skrev:Enligt en Tj om detta problem kommer en uppdaterad version av appen vecka 16 som dom säger ska åtgärda problemen med.iaf seghet.

Skickat från min SM-G928F via Tapatalk
Tack för infon! Det kom en drös uppdateringar idag och då vet jag varför inte Spotify va med.
Begriper inte hur den kan starta direkt för andra användare dock?
Användarvisningsbild
av andreas 80
#1163758
Xc90 2016, tar mellan 2-5 minuter vid kallstart att få musiken att starta. Kör enbart på internt modem.

Går jag in och börjar söka efter något under denna tiden händer det att appen står och laddar i evighet. Måste då starta om appen.

Att 360 kameran skulle påverka är inte troligt, det är en egen ecu som sköter det som bara skickar videon på den vy du vill ha.

Har enbart backkamera, tele2 som operatör, mjukvaror uppdaterade i december.
Senast redigerad av 1 andreas 80, redigerad totalt 0 gånger.
av Jacobsson
#1163833
Jag får olika resultat varje gång. Ibland går det fort som attan och ibland hinner jag till målet innan den startat.
Mest irriterande är när inget händer på så lång tid att jag glömt bort försöket, sitter i drömmarnas värld och DÅ startar den, och gärna på hög volym...
av Tobbed
#1165004
Tagit tiden tre gånger nu. 4:45 varje gång från avstängd bil tills musiken börjar spela. Inte ok!

Har en XC90 -17 med senaste mjukvaran, 360-kamera, kör bilmodem med 3-abonnemang.

Ni som har snabbare uppstart - hur skiljer sig era specar från mina? Idé att byta operatör?
av Gorban
#1165037
Tog tiden härom dagen och då tog det en minut från start tills Spotify börjar spela. Även det är lång tid. Man kommer en bra bit på bara en minut. Andra gånger har det tagit längre tid och i går hängde sig Spotify och började aldrig spela. Jag kör 3 med det interna modemet. Har även 360-kameran.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11

Hej! Blev nedslag på besiktningen på o[…]

Weber 32dir på en b20

Hr inte siffrorna i huvudet men någonstans s[…]

Byta Mätarhus v70 2005

OBD-tuning brukar skicka tillbaka mätarhusen […]

Givare i kylaren hoppar ur

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.[…]