Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ansjo
#1184940
fmcarv skrev:
ansjo skrev:Nope. Däremot vet jag inte riktigt hur de räknar, då det står 2 veckor kvar till leverans och v.31. Om den kommer till handlaren om två veckor och leverans till mig v.31? Men två veckor för att flytta bilen 7 mil söderöver låter lite lång tid... :roll:
Min bil levereras till Bilia Sisjön i Göteborg Bild
Nästan så du kan hämta den själv :lol: :-)-)
av andenm
#1184974
ansjo skrev:Idag blev leveransen framflyttad 5 veckor till v.31 :-O)...
Idag blev leveransen framflyttad från v29 till v30, lite frustrerande ...

30/6 kom ett mail från Volvo Car då bilen färdigbyggts i Torslanda. Därefter tyst tills idag.
av ansjo
#1184975
andenm skrev:
ansjo skrev:Idag blev leveransen framflyttad 5 veckor till v.31 :-O)...
Idag blev leveransen framflyttad från v29 till v30, lite frustrerande ...

30/6 kom ett mail från Volvo Car då bilen färdigbyggts i Torslanda. Därefter tyst tills idag.
Kan undra varför ?:-/ och hoppas inte samma händer här....
av andenm
#1185071
ansjo skrev:
andenm skrev:
ansjo skrev:Idag blev leveransen framflyttad 5 veckor till v.31 :-O)...
Idag blev leveransen framflyttad från v29 till v30, lite frustrerande ...

30/6 kom ett mail från Volvo Car då bilen färdigbyggts i Torslanda. Därefter tyst tills idag.
Kan undra varför ?:-/ och hoppas inte samma händer här....
Idag ytterligare framflyttad leverans, nu gäller v31. Status ändrades också till "På väg till Volvohandlare". Bilen verkar alltså ha stått på lager från 30/6 till 13/7 ...
av ansjo
#1185095
Två veckor på lager är drygt, men har hört att det varit lite problem tidigare att få ut bilarna med lastbil till återförsäljarna. Jag trodde det var fixat, men å andra sidan är det en och annan bil som ska ut.... :roll:
Det ska bli intressant att höra vad återförsäljaren säger om priset på min gamla bil, då de sa ett pris jag skulle få för den. Nu har leveransen flyttats 6 veckor tidigare, och enligt hur de räknade så tappade bilen 5000:- i månaden ca, men nu bör jag ju få 5000:- mer för den då affären blir av tidigare. Annars kan jag vänta 6 veckor att hämta ut den nya bilen, som jag är tveksam att de vill... :twisted:
av ansjo
#1185300
Samma här, på väg till din Volvohandlare (RO)
av ansjo
#1186074
Spoiler »
Trevligt och fin kärra :-)-) Min har stått hos återförsäljaren sedan fredags men jag har inte sett den ännu, då de har bilar på flera ställen. Fick förslag på leverans 28/7, men tar det den 1/8 istället så det stämmer bättre med tider och annat. Ska Lmna in min nuvarande kärra för koll på fredag och får låna en V90 D5 från i morgon :-)-)
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Låter inget kul tur att det löste sig! […]

Vi som beställt nya XC60

Trodde det var åretruntdäck 18, 19 och […]

Fick min V60 1 mars i år, tog 19 m&ari[…]

Jag blir inte klok på räckvidden. N&aum[…]