Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av troubleshooter
#1170528
Är helnöjd med min nerlackade Electric silver, just Electric silver verkar vara tacksam mot smutsen, även
om effekten i färgen försvinner så ser den inte direkt skitigt ut, i alla fall inte på håll 8)
av ansjo
#1170599
Har faktiskt inte sett någon Electric silver ännu, så jag får nog kolla med handlaren när de får in en sådan så man kan se på plats. Jag såg en vanlig vit idag, och så ljus blir det inte....
av troubleshooter
#1170639
Generellt så har återförsäljarna haft samma färger, med samma inredning, riktigt tråkigt faktiskt att titta på bil när det är så, de har inte heller varit utrustade extravaganza, när jag beställde pro paketet och de ventilerade stolarna hade jag inte ens vare sig sett eller testat dem
av ansjo
#1170659
troubleshooter skrev:Generellt så har återförsäljarna haft samma färger, med samma inredning, riktigt tråkigt faktiskt att titta på bil när det är så, de har inte heller varit utrustade extravaganza, när jag beställde pro paketet och de ventilerade stolarna hade jag inte ens vare sig sett eller testat dem
+1 på den. De flesta V90CC jag sett hos handlarna har varit Maple brown...
av ansjo
#1171388
Så hoppade leveransdatum fram en vecka, till v.35 :-)-)
av perhall
#1171437
troubleshooter skrev:Är helnöjd med min nerlackade Electric silver, just Electric silver verkar vara tacksam mot smutsen, även
om effekten i färgen försvinner så ser den inte direkt skitigt ut, i alla fall inte på håll 8)
V70:n är Electric silver och effekten har inte avtagit... Efter fem år... Väldigt bra lackkvalitet generellt på Volvo. Electric är en mycket snygg och lättskött färg. Men jag funderar på vad som händer om man måste lacka om nån del. Kanske blir fula nyansskillnader?
av Lövet
#1171499
Säkert. Vitmetallic är ju fullständigt omöjligt att lacka om. Många silver är också svåra.
av ansjo
#1172366
Står nog kvar vid min beställning, tror den blir ganska ok. Fattas stylingpaketet, kompass i backspegeln och 21" sommarfälgar.
Bild
av ansjo
#1179717
10 veckor kvar till leverans, och sista datum för ändring är 21/6, så igår var jag inne och lade till full färga passning.
Jag har sett några Osmium nu, och jag tror det kommer bli en av de vanligaste färgerna men nerlackade CC tror jag inte kommer svämma över vägarna. Jag står fast med mitt färgval, då jag personligen tycker Electric är i ljusaste laget. Att sedan farsan och kompisen har den färgen på sina bilar gör valet än lättare.... :wink:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 11
Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.